• Lindholmaren

    Min änglaprins

    Hej, jag förlorade min son när han var 10 dagar gammal i ett hjärtfel april 2016. Kände hur jag bara vilja dö, började jobba igen i Juni och fick reda på att jag var gravid igen i oktober. När våran första sons 1års dag börja komma närmare, började jag må jätte dåligt, och sen när jag födde våran andra son blev allt mycket värre. Jag kan inte sova, äter sämre, vill inte träffa människor för jag tycker det är jobbigt med alla frågor som ställs. Jag går till en psykolog men det känns bara bättre för stunden, sen tar det någon dag så är det tillbaka igen. Jag vet inte vad jag ska göra längre, vill vara en bra mamma till sonen vi har hör i livet nu men jag orkar knappt. Någon som snälla förstår mig?

  • Svar på tråden Min änglaprins
  • Anonym (Sorg)

    Jag förstår nog inte fullt ut, men litegrann tror jag.
    Den där förlamande tröttheten och känslan av att befinna sig i ett djupt svart hål av bara sorg, som man inte har en aning om hur man går vidare ifrån.
    Hur man ska orka leva en dag till.
    Den känner jag.

    Jag förlorade min son. Jag vet vad sorg efter ett barn betyder och det är inget som går att ens föreställa sig.
    Ingenting mäter sig med den sorgen, inget kommer ens i närheten.
    Du och jag och tyvärr många fler lever med det här så gott vi kan, för det går att leva vidare trots allt.

    Det som hjälpte mig var att prata med andra som redan gått igenom det här, som visste exakt hur det kändes, det var så skönt med någon som kunde sätta ord på mina känslor.
    Dom var helt fantastiska när min sorg var ny och mitt liv var ett kaos och i ruiner. 
    Här fick jag den hjälpen ingen annan kunde ge.

    www.febe.net/

    och 

    www.vsfb.se/Startsida

    Ring dom, som dom själva skriver, bär inte det  här ensam. 

Svar på tråden Min änglaprins