• Eemmmas

    Vad är det för fel på min hund?

    Hejsan! 
    Börjar bli orolig över min 6 månaders Goldenvalp. Hon har sedan i lördags dreglat extremt mycket så att det är helt blött runt hela munnen och ner mot halsen. I måndags tog vi henne till veterinär där hon kollade igenom munnen ifall något hade fastnat men hon hitta inget. Eftersom hon kräktes i lördags trodde hon det kunde vara magkatarr men det verkar inte vara det. Dreglandet fortsatte och sen började även ögonen rinna och hon är helt röd runt munnen och ögonen? är det saliven som missfärgar? I onsdags tog vi henne akut till en annan veterinär där han också kollade på mun och ögon men såg inget mer än att hon var lite irriterad i tandköttet så fick en kräm att smörja med där, men det har inte blivit något bättre... 
    Någon som vet vad det kan vara? Allergi? Fel i magen? Blir galen
    Tacksam för svar!
  • Svar på tråden Vad är det för fel på min hund?
  • BossHoss
    Eemmmas skrev 2017-10-13 09:27:48 följande:
    Hejsan! 
    Börjar bli orolig över min 6 månaders Goldenvalp. Hon har sedan i lördags dreglat extremt mycket så att det är helt blött runt hela munnen och ner mot halsen. I måndags tog vi henne till veterinär där hon kollade igenom munnen ifall något hade fastnat men hon hitta inget. Eftersom hon kräktes i lördags trodde hon det kunde vara magkatarr men det verkar inte vara det. Dreglandet fortsatte och sen började även ögonen rinna och hon är helt röd runt munnen och ögonen? är det saliven som missfärgar? I onsdags tog vi henne akut till en annan veterinär där han också kollade på mun och ögon men såg inget mer än att hon var lite irriterad i tandköttet så fick en kräm att smörja med där, men det har inte blivit något bättre... 
    Någon som vet vad det kan vara? Allergi? Fel i magen? Blir galen
    Tacksam för svar!
    Om du varit hos veterinären 2 gånger med henne och fått ok så tror jag det är få här som kan komma med bättre svar annat än gissningar
  • Deceree1

    Jättesvårt att sia om. Du får nog ta en vända till veterinär igen. Äter hon och dricker som vanligt. Hur ser bajset ut? Diarré ? Flåsar hon? Andas fort?

  • Eemmmas

    Hon mår precis som vanligt annars. Äter med god aptit, bajsar och kissar och leker. Tycker bara de är så konstigt att det verkligen rinner ur munnen när hon sover. Dreglar annars ingenting. Det röd runt munnen, är det saliven som missfärgar tror ni?

  • Anna60

    Ögonen förbryllar mig. Dreglandet kan förklaras av illamående. Kanske foderbyte vore nåt? Kanske nåt i magen som irriterar? Jag hade satt vovven på mild kost  nån dag eller två. Majsvälling exempelvis är bra för en irriterad mage, om det är det som spökar. Men ögonen är ju konstigt.

  • Anna60
    Eemmmas skrev 2017-10-13 09:57:21 följande:
    Hon mår precis som vanligt annars. Äter med god aptit, bajsar och kissar och leker. Tycker bara de är så konstigt att det verkligen rinner ur munnen när hon sover. Dreglar annars ingenting. Det röd runt munnen, är det saliven som missfärgar tror ni?
    Man kan se på ljusa hundar att de ibland är missfärgade nedanför ögonvrån. Och det är vätska som runnit, som missfärgar pälsen.

  • Eemmmas

    Ja, det är det jag oxå tycker är märkligt. För har hon något i magen eller ätit något dåligt borde ju inte ögonen börja rinna?



    Såhär ser hon ut nu. Är annars helt vit.

  • Anna60

    Så söt!!!!
    Tandvärk? Krafsar hon sig kring munnen eller så? Märker du om det kliar nånstans?
    Usch, svårt sånt här när inte ens en veterinär hittar nåt.

  • Eemmmas

    Hon har faktiskt kraffsat lite med tassarna runt munnen och kliat där också, tror det kliar när det är så blött hela tiden.
    Ja, man blir så orolig. Hoppas verkligen det inte är något allvarligt :(

  • Anna60

    Är alla tänder tappade? Det kan sitta något där. Kanske en röntgen vore på sin plats? En inflammation under en lös tand eller annan tandinflammation. Kan ha fått en matbit som legat och ruttnat i en ficka. (Tandborstning ett par gånger i veckan är A och O vid hundägande).

Svar på tråden Vad är det för fel på min hund?