• Anonym (trött man)

    Hon fattar verkligen inte

    Hej,

    Behöver skriva av mig lite. Detta år har jag jobbat arslet av mig för att dra in de pengar som behövs för att tillfredställa familjens "behov".

    Det kan handla om Mulberry-väska till min fru, IPad, Iphones och bärbara datorer till barnen. Svindyra semestrar, inklusive shopping. Jag ska inte klaga för mycket. Jag tjänar rätt okej. Älskar att jobba. Har 2 jobb. Men när allt är betalt finns inget kvar till mig.

    Igår lessnade jag lite när fru kommer hem och beklagar sig å sin chefs vägnar. "Han har jobbat så hårt, behöver vara ledig till jul" o.s.v. Men hallå, ser du inte ens hur jag sliter (för att det är kul) för att finansiera er (fru + 2 tonåringars) lyxkonsumtion? Idag har jag packat ner mitt porslin som skulle ersättas av nåt nytt skräp från ikea. Var jag ens tillfrågad?

    Sitter på balkongen och hon utbrister:"å vad kul att få åka på tjejresa, vi har ju så olika intressen". Helt sant. Jag är inte så jätteintresserad av att titta på när hon shoppar. Det är pisstråkigt, men hittills har jag gjort det för att jag älskar att resa med henne.

    Känns som hon tar mig för givet. Undrar om hon fattar att jag börjar tröttna.

  • Svar på tråden Hon fattar verkligen inte
  • Anonym (kvinna30)

    Kanske dags för ett familje möte där du tar upp hur du känner

  • Tecum
    Anonym (kvinna30) skrev 2017-10-13 18:23:36 följande:
    Kanske dags för ett familje möte där du tar upp hur du känner
    Instämmer, frun behöver vakna upp och SE sin man för den han är och förstå hans behov, inte bara ta kassaflödet för givet. Kanske läge för TS att nämna " den där trevliga kvinnan på jobbet" lite då och då...   
  • Anonym (Jodå så att...)

    Typiska mansfällan. Jag tycker du ska ta ett allvarligt snack med fru och barn och förklara läget. De flesta av oss får inte bara pengar till skänks utan det krävs en motprestation. Är någon av tonåringarna tjej? Om så är fallet vad lär ni henne med detta beteende?

    Sen kan det ju visst vara så att den som jobbar mindre tar ett större ansvar för hem och familj. Det argumentet blir dock oftast mindre relevant ju äldre barnen blir.

    Sätt ner foten och förklara läget. Det minsta man kan kräva är väl ändå att du får lika stor del av kakan och att alla andra bidrar med någon motprestation för att ha rätt till sin del.

  • Anonym (Gh)
    Anonym (Jodå så att...) skrev 2017-10-13 18:44:50 följande:

    Typiska mansfällan. Jag tycker du ska ta ett allvarligt snack med fru och barn och förklara läget. De flesta av oss får inte bara pengar till skänks utan det krävs en motprestation. Är någon av tonåringarna tjej? Om så är fallet vad lär ni henne med detta beteende?

    Sen kan det ju visst vara så att den som jobbar mindre tar ett större ansvar för hem och familj. Det argumentet blir dock oftast mindre relevant ju äldre barnen blir.

    Sätt ner foten och förklara läget. Det minsta man kan kräva är väl ändå att du får lika stor del av kakan och att alla andra bidrar med någon motprestation för att ha rätt till sin del.


    Alltså det är väl ingen typisk mansfälla idag att kvinnor lever lyxliv på mannens stålar.

    Även om det finns sådana också.

    Det är väl inte särskilt viktigt att lära just tjejer att jobba för sig.

    Det är väl snarare så att flickor och unga kvinnor generellt sett är så flitiga så flitiga men att killar hamnar mer och mer efter, och att exv brist på utbildning och betyg håller på att bli ett generellt samhällsproblem för grabbarna. Arbetslösheten är dessutom högre bland män än kvinnor (scb och Arbetsförmedlingen).

    Trist att ts fru verkar vara en sån trist typ.
  • Anonym (reality check)

    Sätt er ner och prata och när ni har gjort det ska ni se den här dokumentären ihop:



  • Anonym (....)

    Har du förklarat för henne att du börjar tröttna? Förstår ditt läge och dina känslor helt så ta det inte som ett påhopp, men man måste trots allt kommunicera hur man känner :) Speciellt kanske om du kört på såhär med ett leende. Blir lite svårare för henne att förstå att du inte gillar läget om du spelar att du gillar läget så att säga

  • Anonym (En man)

    Sådär höll jag på i 25 år! Till slut fick jag nog när hon dessutom var otrogen. Lever ett fantastiskt liv nu. Har en kvinna som inte tjänar lika bra som jag, men som förstår sambanden mellan arbete och inkomst. Vi delar lika på alla i konster och utgifter. Vi har en fin villa, båt, skoter, semestrar, pengar till pensionen osv. Sånt jag bara kunde drömma om i 25 år. Exet har kronofogden i hälarna. Ändå gick hon med några millar i skilsmässan medan jag fick ihop till insatsen till ett skruttigt radhus. Karma is a bitch!

  • Anonym (Oj, hitta din självkänsla..)

    Oj ts detta låter verkligen inte bra. Mulberry-väska?

    Dyra resor? Herregud alltså. Hon låter extremt "bortskämd" och tyvärr verkar det ju som att du har bidragit till det...

    Vad bidrar hon själv med då?

    Sätt ner foten och visa vart skåpet ska stå föe guds skull! Så här kan du ju inte leva, att dra in en massa pengar som ska gå till ngn annans lyxkonsumtion...

    Trodde nästan inte att tråden var sann, så snåla som de karlar jag träffat, har varit. Jag tror tyvärr hon utnyttjar dig ts, ledsen att säga det.....

Svar på tråden Hon fattar verkligen inte