• Anonym (?)
    Äldre 14 Oct 13:05
    5440 visningar
    10 svar
    10
    5440

    Gravid efter skrapning?

    Finns det någon här som har blivit gravid efter en eller flera skrapningar, hur långt efter isåfall?

  • Svar på tråden Gravid efter skrapning?
  • Äldre 14 Oct 13:31
    #1

    Jag gjorde först en skrapning efter en misslyckad medicinsk behandling (efter ett uteblivet missfall), fick mens och blev gravid igen men det blev också ett uteblivet missfall och då valde jag skrapning direkt och efter 6 mån blev jag gravid igen och det resulterade i min andras son.

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 13:39
    #2
    syntharen skrev 2017-10-14 13:31:13 följande:

    Jag gjorde först en skrapning efter en misslyckad medicinsk behandling (efter ett uteblivet missfall), fick mens och blev gravid igen men det blev också ett uteblivet missfall och då valde jag skrapning direkt och efter 6 mån blev jag gravid igen och det resulterade i min andras son.


    Okej (:
  • Äldre 14 Oct 13:50
    #3

    Jag gjorde en skrapning 11/9 Då fostret hade dött 7/9 blödde cirka 10 dagar. Jag fick min mens igår, och hoppas att jag kanske kan få ett plus i november :)

    Jag har läst mycket om detta att bli gravid efter skrapnig, och de är så olika från människa till människa. Vissa har blivit gravida direkt efter utan att hinna få tillbaka mensen och vissa har de tagit långtid för. De bästa är att låta en riktigt mens komma efter skrapning, så man vet att kroppen sätter igång fick jag som rekommendation av läkaren. Sen kan man köra på och hoppas på ett plus :) Men kämpa på, för de gör jag :) <3

  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 14:12
    #4
    Binabus skrev 2017-10-14 13:50:41 följande:

    Jag gjorde en skrapning 11/9 Då fostret hade dött 7/9 blödde cirka 10 dagar. Jag fick min mens igår, och hoppas att jag kanske kan få ett plus i november :)

    Jag har läst mycket om detta att bli gravid efter skrapnig, och de är så olika från människa till människa. Vissa har blivit gravida direkt efter utan att hinna få tillbaka mensen och vissa har de tagit långtid för. De bästa är att låta en riktigt mens komma efter skrapning, så man vet att kroppen sätter igång fick jag som rekommendation av läkaren. Sen kan man köra på och hoppas på ett plus :) Men kämpa på, för de gör jag :) <3


    Har du gjort några skrapningar tidigare?
  • Äldre 14 Oct 14:24
    #5
    Anonym (?) skrev 2017-10-14 14:12:08 följande:

    Har du gjort några skrapningar tidigare?


    Nej det har jag inte.
  • Äldre 14 Oct 14:27
    #6

    Jag blev gravid på första försöket efter min skrapning (väntade dock några månader innan vi försökte). Är säkert olika men jag har bara läst att det för många är lättare att bli gravid efter en skrapning då livmodern gjorts ordentligt ren så ett ägg lättare fäster. Sant eller inte men jag valde att tro på det och det funkade. Lycka till!

  • Anonym (...)
    Äldre 14 Oct 21:06
    #7

    En mens mellan skrapning och ny graviditet =)

  • Anonym (J)
    Äldre 21 Oct 13:14
    #8
    Anonym (...) skrev 2017-10-14 21:06:16 följande:

    En mens mellan skrapning och ny graviditet =)


    får jag fråga hur gammal du är ? Jag är ganska ung och har svårt att bli gravid men jag har aldrig gjort abort
  • Anonym (...)
    Äldre 22 Oct 00:08
    #9
    Anonym (J) skrev 2017-10-21 13:14:49 följande:

    får jag fråga hur gammal du är ? Jag är ganska ung och har svårt att bli gravid men jag har aldrig gjort abort


    Jag är 26 år. Fick ett MA i vecka 8 men upptäcktes inte förens i vecka 13. Har du fått reda på varför du har svårt att bli gravid?
  • Anonym (?) Trådstartaren
    Äldre 22 Oct 08:25
    #10
    Anonym (...) skrev 2017-10-22 00:08:47 följande:

    Jag är 26 år. Fick ett MA i vecka 8 men upptäcktes inte förens i vecka 13. Har du fått reda på varför du har svårt att bli gravid?


    Dom vet inte varför
Svar på tråden Gravid efter skrapning?