• Entie90

    Gravida Linköping ?

    Hej. Några mer från Linköping som är gravid :) ?

  • Svar på tråden Gravida Linköping ?
  • ABH

    Ja! Går in i v. 12 imorgon. Hur långt har du kommit? Första barnet eller har du sen innan?

  • Entie90
    ABH skrev 2017-10-15 18:22:55 följande:

    Ja! Går in i v. 12 imorgon. Hur långt har du kommit? Första barnet eller har du sen innan?


    Hej :) Jag är i v.13 nu . Ska på mitt första ultraljud på tisdag :)

    Det är mitt första. Har två bonus barn bara.
  • Entie90
    Entie90 skrev 2017-10-15 21:05:51 följande:

    Hej :) Jag är i v.13 nu . Ska på mitt första ultraljud på tisdag :)

    Det är mitt första. Har två bonus barn bara.


    Är det ditt första också ?
  • cissi82

    Jag bor oxå i Linköping gick in i v 28 igår. Har bf i januari, andra barnet för våran del.

    Mysigt med ultraljud, så härligt när man får se de små liven röra på sig där inne

  • Entie90
    cissi82 skrev 2017-10-15 21:36:51 följande:

    Jag bor oxå i Linköping gick in i v 28 igår. Har bf i januari, andra barnet för våran del.

    Mysigt med ultraljud, så härligt när man får se de små liven röra på sig där inne


    Okej kul :) Jo men man är lite nervös också..
  • cissi82

    Jao nervös är man ju oxå såklart. Vi fick högrisk på Downs syndrom så fick göra nipt och ytterligare 1,5 veckas väntan . Men allt såg bra ut iallafall.
    Lycka till imorron ð???

  • Entie90
    cissi82 skrev 2017-10-16 13:27:52 följande:

    Jao nervös är man ju oxå såklart. Vi fick högrisk på Downs syndrom så fick göra nipt och ytterligare 1,5 veckas väntan . Men allt såg bra ut iallafall.

    Lycka till imorron ð???


    Jaha oj kan de se sånt ? Hur ser de om det finns en högrisk för någon sjukdom ?

    Tack så mycket:)

    Erat första barn är hon/han frisk ?
  • cissi82

    Dom kollar ju på kub tre kromosomavvikelse på kromosom 12 18 och 21 Downs är 21 och på 21 fick vi en sannolikhet på 1/57. Men tror det blev så då den lille bara for runt i magen och nackspalten mätte från 1,9-4,9
    Så vi blev erbjudna nipt gratis som vi tackade ja till.

    Japp vår kille på snart 4år är helt frisk

  • Entie90
    cissi82 skrev 2017-10-16 17:46:20 följande:

    Dom kollar ju på kub tre kromosomavvikelse på kromosom 12 18 och 21 Downs är 21 och på 21 fick vi en sannolikhet på 1/57. Men tror det blev så då den lille bara for runt i magen och nackspalten mätte från 1,9-4,9

    Så vi blev erbjudna nipt gratis som vi tackade ja till.

    Japp vår kille på snart 4år är helt frisk


    Hej. Jo fick lite info nu när vi va där. Men jag var tydligen bara i v 10 hehe så de kunde inte göra den undersökningen nu. Men allt såg bra ut. Jag var så pass kissnödig så man kunde se jätte tydligt redan nu har en bild. 2.4 cm är hon/han nu :)

    Okej vad skönt.
  • Entie90
    Fröfröken skrev 2017-10-16 19:16:49 följande:

    Hej!

    Är i v 25, tredje barnet : )

    Trevligt att ha kontakt med ngr i samma stad Mvh Fröfröken


    Hej okej vad kul:) ja precis.

    Hur gammal är de andra barnen?
  • Fröfröken
    Entie90 skrev 2017-10-17 09:11:59 följande:

    Hej okej vad kul:) ja precis.

    Hur gammal är de andra barnen?


    7 o snart 5 :) 3/2 är beräknat att lillasyster ska komma ! Det är spänd förväntan här i lägret ; )

    Är det ditt första?
  • Entie90
    Fröfröken skrev 2017-10-17 10:39:36 följande:

    7 o snart 5 :) 3/2 är beräknat att lillasyster ska komma ! Det är spänd förväntan här i lägret ; )

    Är det ditt första?


    Okej :) Jo förstår det.

    Jag är bara i v 10 kom de fram till idag. Men fick en jätte bra bild:) 2.4 cm stor är hon/han hehe :)

    Ja det är mitt första. Men min sambo har två sen tidigare på 11 och 12 så blir stora syskon :)
Svar på tråden Gravida Linköping ?