• Anonym (Kaffedraken)

    Rita o sälja kök på Elgiganten

    Hej ! Nån som jobbat på Elgiganten som säljare/ritare av kök o kan berätta vad som krävs för de jobbet, datavana osv. Jag ska dit på arbetsintervju (måndag morron) och har väldigt lite erfarenhet av dator och försäljning. Är heller inte lättlärd eller stresstålig så det är egentligen inget jobb för mej...men jag är lite nyfiken eftersom det handlar om inredning och jag just utbildat mej till certifierad inredare på distans. Hoppas nån vill svara ?

  • Svar på tråden Rita o sälja kök på Elgiganten
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej. Men jobbat på Köksavdelningen på IKEA. Ritprogram ett där är ganska omfattande, men hyfsat logiskt efter ett tag.

    Det är en fördel att inte vara värdelös på matematik. Du behöver inte kunna huvudräkning rakt av, men snabb överslagsräkning så man slipper sitta med miniräknare hela tiden. Typ väggen är 230 cm, får 4 st 60 cm skåp plats?

    På IKEA måste du vara stresstålig. Där är det mycket folk som vill planera kök och ibland kan du som ensam säljare ha avhandling om tre olika kunder samtidigt som ritar kök. Där vet jag inte hur elgiganten har det.

    Att ha social kompetens och kunna förklara att det här blir inte snyggt, eller denna idéen är dum på ett snyggt sätt är också en fördel.

    Lycka till

  • Anonym (Kaffedraken)
    GAndrea skrev 2017-10-15 19:26:42 följande:

    Nej. Men jobbat på Köksavdelningen på IKEA. Ritprogram ett där är ganska omfattande, men hyfsat logiskt efter ett tag.

    Det är en fördel att inte vara värdelös på matematik. Du behöver inte kunna huvudräkning rakt av, men snabb överslagsräkning så man slipper sitta med miniräknare hela tiden. Typ väggen är 230 cm, får 4 st 60 cm skåp plats?

    På IKEA måste du vara stresstålig. Där är det mycket folk som vill planera kök och ibland kan du som ensam säljare ha avhandling om tre olika kunder samtidigt som ritar kök. Där vet jag inte hur elgiganten har det.

    Att ha social kompetens och kunna förklara att det här blir inte snyggt, eller denna idéen är dum på ett snyggt sätt är också en fördel.

    Lycka till


    Tack för att du svarade !
  • Anonym (Kaffedraken)
    GAndrea skrev 2017-10-16 11:56:57 följande:

    Hur gick intervjun?


    Den gick bra =) uppgifterna svårare o flera än jag trodde så jag fick bekräftat att det inte var nåt för mej. Man skulle tom sitta på kontor o räkna alla avdelningars kassor. O jag har ingen datavana o e dålig på matte. Men ja e glad att ja fick komma på min första arbets intervju i mitt 40 åriga liv ! =)
Svar på tråden Rita o sälja kök på Elgiganten