• Äldre 15 Oct 22:13
    2186 visningar
    23 svar
    23
    2186

    Hitta böckerna åt mig!

    Ok, det här är väldigt, väldigt småsint av mig, men nu kräver jag faktiskt att vissa, eller någon, eller ett par går upp till bevis i frågan.

    Det påstås i en annan tråd att man bara kan gå till biblioteket, så har de böckerna man vill läsa där, och finns det inte på ens lokala bibliotek så finns det någon annan stans och kan fjärrlånas. Och finns det ingenstans så köper de in böckerna, om inte annat så finns de på Kungliga.

    Så, ok, eftersom jag aldrig lyckats låna en bok jag vill låna efters de hävdar att de inte finns att låna och de inte köper in böcker "ingen" vill låna, så ber jag er här på FL att hitta böckerna åt mig.

    Dessa 10 böcker/bokserier gäller det (och även om jag absolut nu gör den här tråden out of spite så skulle jag bli vansinnigt tacksam om någon faktiskt lyckas hitta dem):

    The Tamir Triad (trilogi) av Lynn Flewelling
    The Masked Empire och The Last Flight (2 av en serie) av David Gaider
    The Stone Shield (sista delen i en serie) av Fiona Patton
    Heralds of Valdermar och Mage Wars (två trilogier) av Mercedes Lackey
    Swordspoint av Ellen Kushner
    Assassin's Creed-serien av Oliver Bowden, ffa de fyra sista
    DemonWars saga och Neverwinter Saga (serier)  av RA Salvatore
    Alexander-trilogin av Valerio Manfredi
    The last rune-serien av Mark Anthony
    Havemercy av Jaida Jones och Danielle Bennett

    Spelar ,mindre roll vilket språk de är på.

    Som sagt, skulle bli väldigt glad om någon hittar något, men jag tänker inte satsa allt för mycket pengar på att någon lyckas.


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-15 22:26
    Bibliotek specifikt. Allt annat är, i sammanhanget, ointressant
  • Svar på tråden Hitta böckerna åt mig!
  • Äldre 15 Oct 22:17
    #1

    Antikvariat, loppis, köpa på nätet då? Glad Själv låna jag aldrig böcker, jag köper alla på loppis. Har motsatt problem- en bok som finns på bibliotek, men inte går hitta på loppis alls för den är så sällan utgiven.

  • elyse
    Äldre 15 Oct 22:22
    #2

    Har du inte sökt på Ebay? De tre första titlarna fanns där när jag testsökte.

  • Äldre 15 Oct 22:25
    #3
    Jag är bara jag skrev 2017-10-15 22:17:20 följande:

    Antikvariat, loppis, köpa på nätet då? Glad Själv låna jag aldrig böcker, jag köper alla på loppis. Har motsatt problem- en bok som finns på bibliotek, men inte går hitta på loppis alls för den är så sällan utgiven.


    elyse skrev 2017-10-15 22:22:19 följande:

    Har du inte sökt på Ebay? De tre första titlarna fanns där när jag testsökte.


    Nu pratar vi bibliotek specifikt, eftersom det var vad "osämjan" handlade om.

    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • elyse
    Äldre 15 Oct 22:28
    #4

    Jaha. Du vill att vi ska få våra lokala bibliotek att hitta/köpa in dessa?

  • Äldre 15 Oct 22:29
    #5

    Vilka är titlarna i den första trilogin?

  • Äldre 15 Oct 22:30
    #6
    Aniiee skrev 2017-10-15 22:25:52 följande:
    Nu pratar vi bibliotek specifikt, eftersom det var vad "osämjan" handlade om.

    Hittade tråden sen och självklart kan inte svenska bibliotek ha alla böcker. Utgivna på svenska ska väl Kungliga ha som sagt, men dina kanske inte är det?
  • Äldre 15 Oct 22:38
    #7

    Hittat Alexander.

  • Äldre 15 Oct 22:49
    #8
    Aniiee skrev 2017-10-15 22:13:28 följande:

    The Tamir Triad (trilogi) av Lynn Flewelling


    Måste verkligen sova, men har du testat att söka på Libris och sen ta det därifrån?
    Första ser iaf ut att finnas och ev. fjärrlåna.

    libris.kb.se/hitlist&q=Lynn+Flewelling
  • Äldre 15 Oct 22:51
    #9
    Ms H skrev 2017-10-15 22:29:37 följande:

    Vilka är titlarna i den första trilogin?


    bone doll's twin, hidden warrior och oracle's queen (men jag vet inte om det är rätt ordning...)
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Äldre 15 Oct 22:51
    #10
    elyse skrev 2017-10-15 22:28:51 följande:

    Jaha. Du vill att vi ska få våra lokala bibliotek att hitta/köpa in dessa?


    nej, det vill jag inte.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
Svar på tråden Hitta böckerna åt mig!