• Vinisen

    Avsäga positiva plus på cb plus men neg på digital

    Hej, jag är på bim +4, testade svaaagt positivt med clearblue plus igår morse, gjorde ett likadant test på kvällen som var ngt svagare (antog att det var för att jag inte hållt mig längre än 2 timmar max) . Men nu imorse när jag gjorde ett clearblue digitalt med morgonurin så visar det "inte gravid" ?

    Kan det vara så att det digitala inte är lika känsligt? Hittar ingen information om hur känsligt det digitala är? Ska ju givetvis vänta ngr dagar o prova ett nytt, men undrar om ngn varit med om liknande? Och isf var ni gravida eller inte?

    /förvirrad tjej ????

  • Svar på tråden Avsäga positiva plus på cb plus men neg på digital
  • GAndrea

    Strecken på de icke digitala finns redan från början och reagerar med urinen. Det kan hända att de "lyser" igenom när testet blir vått. Att det ser ut som svagt positivt. Vänta någon dag och testa på morgonurinen. Lycka till!

  • Vinisen

    Jo jag vet ju att det finns risk för så kallade "spök" eller vad man nu vill kalla det men dessa strecken ser jag utan att behöva anstränga mig eller vända o vrida på dom. Dom är svagt ljusblåa oxå, "spök" brukar väl va gråaktiga? Har aldrog varit med om detta med clearblues test innan. Men tack för svar!! Får ju snällt vänt och testa igen såklart. Vill bara se om fler varit med om samma och vilket resultat som visade sig stämma :)

  • evve88

    Båda mina senaste graviditeter har jag testet positivt på digital mycket senare än de "vanliga" testerna, så ha lite is i magen och testa om någon dag igen så blir de säkert plus :) hade ganska tydligt plus på cb men "inte gravid" på digitala men sen morgonen efter fick jag "gravid 1-2" så håller tummarna :)

  • Vinisen
    evve88 skrev 2017-10-17 09:51:16 följande:

    Båda mina senaste graviditeter har jag testet positivt på digital mycket senare än de "vanliga" testerna, så ha lite is i magen och testa om någon dag igen så blir de säkert plus :) hade ganska tydligt plus på cb men "inte gravid" på digitala men sen morgonen efter fick jag "gravid 1-2" så håller tummarna :)


    Åh nu fick jag lite hopp!! Tack!!
  • Lanza2017
    Vinisen skrev 2017-10-17 09:45:53 följande:

    Jo jag vet ju att det finns risk för så kallade "spök" eller vad man nu vill kalla det men dessa strecken ser jag utan att behöva anstränga mig eller vända o vrida på dom. Dom är svagt ljusblåa oxå, "spök" brukar väl va gråaktiga? Har aldrog varit med om detta med clearblues test innan. Men tack för svar!! Får ju snällt vänt och testa igen såklart. Vill bara se om fler varit med om samma och vilket resultat som visade sig stämma :)


    Jag fick svagt på cb och inte gravid på digital, för att 2 dagar efter få gravid på digitalt, krävs nog lite mer hcg för att det digitala ska visa :)) så hoppas det är samma för dig :)
  • Vinisen
    Lanza2017 skrev 2017-10-17 10:50:57 följande:

    Jag fick svagt på cb och inte gravid på digital, för att 2 dagar efter få gravid på digitalt, krävs nog lite mer hcg för att det digitala ska visa :)) så hoppas det är samma för dig :)


    Åh vad kul att höra! Har beställt 2 nya digitala som kommer på torsdag, testar nog på fredag morgon igen :)
  • Lanza2017
    Vinisen skrev 2017-10-17 12:09:06 följande:

    Åh vad kul att höra! Har beställt 2 nya digitala som kommer på torsdag, testar nog på fredag morgon igen :)


    Lycka till:)) uppdatera hur det går håller tummarna för dig :)
  • Vinisen
    Lanza2017 skrev 2017-10-17 16:57:18 följande:

    Lycka till:)) uppdatera hur det går håller tummarna för dig :)


    Tack! Testar fredag morgon, så får vi se :) *hoppas*
Svar på tråden Avsäga positiva plus på cb plus men neg på digital