• Friida

    Aktivitetsstöd

    Hejsan!


    Nu är det så att jag har fått en praktikplats, som antagligen leder till jobb i feb-mars där. Jag har jobbat i ca 2 veckor men det jag undrar är om man kan få aktivitetsstöd för att jag arbetspraktikerar? Jag har inte fått denna praktik utav arbetsförmedlningen utan jag har skaffat den helt själv. Kan jag bara få aktivitetsstöd om arbetsförmedlingen "satte" mig på min praktik? Det är ju lite svårt att leva helt utan pengar såklart!Glad


     


    Kramar.

  • Svar på tråden Aktivitetsstöd
  • Kerubmamman

    Prata med din handläggare så får hen göra en bedömning. 
    Det är inte ovanligt att arbetssökande lyckas ragga praktik på egen hand. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Kerubmamman

    Då kan det vara betydligt svårare. 
    Är det nån praktik via skolan du gör? 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Friida

    Nej utan de är så att jag sa upp mig från jobb för ca 3 mån sen och så hittade jag då denna praktik som antagligen leder till jobb senare. Men så ingen skola eller arbetsförmedlingen har lett mig till den.

  • Friida

    Nej utan de är så att jag sa upp mig från jobb för ca 3 mån sen och så hittade jag då denna praktik som antagligen leder till jobb senare. Men så ingen skola eller arbetsförmedlingen har lett mig till den.

  • Kjell2
    Friida skrev 2017-10-17 19:51:56 följande:

    Hejsan!


    Nu är det så att jag har fått en praktikplats, som antagligen leder till jobb i feb-mars där. Jag har jobbat i ca 2 veckor men det jag undrar är om man kan få aktivitetsstöd för att jag arbetspraktikerar? Jag har inte fått denna praktik utav arbetsförmedlningen utan jag har skaffat den helt själv. Kan jag bara få aktivitetsstöd om arbetsförmedlingen "satte" mig på min praktik? Det är ju lite svårt att leva helt utan pengar såklart!Glad


     


    Kramar.


    Praktik? Låter med som en arbetgivare som fixat gratisjobbare?
Svar på tråden Aktivitetsstöd