• Anonym (Sår)

    Sår som inte läker

    Jag har efter 2 kejsarsnitt (senaste för 3 år sedan) en mage som hänger över själva snittet. Precis på snitten finns på ett ställe ett sår som vägrar läka! Har varit där i åtminstone 2 månader.

    Antar att orsaken till att det inre läker delvis beror på att magen hänger över så att det inte luftas ordentligt? Har inga kläder som sitter emot och skaver.

    Har provat allt för att få det att läka. Tvättat försiktigt varje dag med sårdesinfektion/vatten och tvål, torkat ordentligt torrt såklart efter rengöring, använt kompress, haft papper mot under dagen för att det ska hållas torrt, låtit det ?luftas? så fort det går osv osv. Behöver verkligen tips på vad jag kan göra! Såret luktar inget vidare och varar lite till och från och börjar om och om att blöda. Ibland samlar det på sig var/vätska och blir en böld som spricker rätt snart.

  • Svar på tråden Sår som inte läker
  • Anonym (Sår)
    Anonym (Mmm) skrev 2017-10-17 21:56:25 följande:

    Men sök läkarvård..!


    Men herregud, för ett envist sår? Inte springer man till sjukvården hur som helst.

    I alla andra trådar om sjukvård får man ju alltid uppfattningen att söker man vård utan att vara döende så är man helt fel ute!

    Det måste väl för guds skull finnas saker man kan göra själv för att ett sår ska läka??
  • Anonym (Sår)
    Djdkkdkdblwpofjjx skrev 2017-10-17 22:28:15 följande:

    Jag tycker du ska sitta hemma post op och skriva på Familjeliv istället för att söka vård.

    darwins lag.


    Post op? Det var ju snart 3 år sedan sista snittet! Det har inte varit ett sår i 3 år om du tror det. Så att det har med själva snittet att göra känns väldigt orimligt efter såhär lång tid!
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Sår) skrev 2017-10-18 06:12:54 följande:

    Men herregud, för ett envist sår? Inte springer man till sjukvården hur som helst.

    I alla andra trådar om sjukvård får man ju alltid uppfattningen att söker man vård utan att vara döende så är man helt fel ute!

    Det måste väl för guds skull finnas saker man kan göra själv för att ett sår ska läka??


    Ett varande, svårläkt sår skulle jag lätt gå till vc för. Har du inte klarat av att läka det själv hittills så behöver du ju åtminstone råd. Ringa 1177 kan du ju göra först.
  • Anonym (Vård inte akutvård....)
    Anonym (Sår) skrev 2017-10-18 06:12:54 följande:
    Men herregud, för ett envist sår? Inte springer man till sjukvården hur som helst.

    I alla andra trådar om sjukvård får man ju alltid uppfattningen att söker man vård utan att vara döende så är man helt fel ute!

    Det måste väl för guds skull finnas saker man kan göra själv för att ett sår ska läka??

    Du skall söka vård... inte gå till akuten utan ringa din vårdcentral och boka tid....


    Det är var du skall göra med ett sår som inte läker!

  • Anonym (Kolloidialt silver)

    Hej!

    Jag använder alltid kolloidialt silver till sår, då läker de snabbt. T.om sjukhus använder silvertejp för snabbare läkning. Så mitt tips är köp på tex bodystore.se och lägg omslag.

    Sen kan du äta tex super c från Great Earth. Toppenbra C-vitamin som utsöndras gradvis. Även zink bör du ta för spelning.

    Lycka till

  • legomum

    Har ditt kejsarsnitt inte läkt ordentligt efter några veckor så söker man läkare så de får titta. Det är en stor operation du genomgått och det kan vara så att de behöver se efter hur det läkt på insidan också.

    Det är ju verkligen fånigt att säga att man inte går till läkaren för ett litet sår.
    Vad tror du att de med diabetes gör när de får ett sår på foten som inte vill läka snabbt?


    Anonym (Kolloidialt silver) skrev 2017-10-18 12:23:00 följande:

    Hej!

    Jag använder alltid kolloidialt silver till sår, då läker de snabbt. T.om sjukhus använder silvertejp för snabbare läkning. Så mitt tips är köp på tex bodystore.se och lägg omslag.

    Sen kan du äta tex super c från Great Earth. Toppenbra C-vitamin som utsöndras gradvis. Även zink bör du ta för spelning.

    Lycka till


    Silvertejp hahahahah du menar väl ändå kirurgtejp.
  • Anonym (Kolloidialt silver)
    legomum skrev 2017-10-18 12:41:27 följande:

    Har ditt kejsarsnitt inte läkt ordentligt efter några veckor så söker man läkare så de får titta. Det är en stor operation du genomgått och det kan vara så att de behöver se efter hur det läkt på insidan också.

    Det är ju verkligen fånigt att säga att man inte går till läkaren för ett litet sår.

    Vad tror du att de med diabetes gör när de får ett sår på foten som inte vill läka snabbt?

    Silvertejp hahahahah du menar väl ändå kirurgtejp.


    Ehh nej! Jag menar med silver. Silverplåster kanske det heter ... de använder i alla fall silver för bättre läkning.
Svar på tråden Sår som inte läker