• Chicic

    Hur bli av med kroppsnoja??

    Jaha, så sitter jag här nu, 4 dagar tills vi ska åka på solsemester... ska såklart bli underbart skönt att få sola och bada i en hel vecka utan en massa måsten. Men jag är ungefär 8-10 kilo tyngre än jag brukar vara... Tänkte för några månader sedan, när vi bokade resan, att "jag har gott om tid på mig att gå ner de dör kilona, jag kommer va i fin form när vi ska åka".

    Så har det inte blivit. Av olika anledningar har jag inte orkat hetsbanta, träna en massa eller leva på Nutrilett. Jag är som jag är, liksom. 40-årig trebarnsmorsa som stressar för mycket och inte har tid att bara tänka på mig själv jämt.

    Jag försöker tänka att vad spelar det för roll att jag har lite muffinmage och inte är sådär smal som man "ska" vara? Men det är så svårt att verkligen må bra i det ändå. Hatar den här kroppsnojjan som råder... Har ni tips på hur man kan känna sig trygg i sig själv? Att inte jämföra sig med andra hela tiden? Känner mig ibland misslyckad som inte orkar kämpa med det yttre hela tiden.

  • Svar på tråden Hur bli av med kroppsnoja??
  • FruNyfiken

    Är 40+ och har alltid känt samma noja. Vad ska folk tycka? Vad ska folk tänka? Jag har egentligen inget råd att ge, jag vet inte varför det är annorlunda idag. Idag struntar jag fullständigt i vad folk tycker när de ser mig! Jag har fött tre barn, min mage är fullständigt förstörd efter sista graviditeten och snitt framför allt. Det skiter jag i! Jag kanske inte är helt bekväm i min kropp, men det är så jag ser ut nu.

  • Pumakvinna

    Har hört alla kvinnor jag känner tänka och uttala sig i samma banor varje sommar eller solsemester. Oavsett om de bantat, fött barn eller ej så har de aldrig varit nöjda.  Inte ens om de varit till synes vidrigt perfekta. och 18 år. Det ligger i den kvinnliga naturen att låta omgivningen sätta värde på henne och förakta sig själv.
    Det enda tipset är att spendera en dag på stranden eller badhuset så brukar min egen fobi botas rätt omgående. Man hamnar nånstans i mitten och ser ut som de flesta andra och acceptansen bara växer för varje muffinsmage, ölmage och cellulit som går förbi. Härligt befriande:)

    Tänk inte att du ska komkurrera med andra snyggare och yngre tjejer. Konkurrera bara med dig själv och din egen rimlighet och var tacksam för allt din kropp lyckats prestera. Våra kroppar är bara redskap som tar oss fram. Självförtroende och trivsel i sin egen kropp är enormt attraktivt!

Svar på tråden Hur bli av med kroppsnoja??