• Wolfclaw

    Byta bilklädsel Skoda Octavia

    Har en äldre men fungerande Octavia där klädseln nu är rätt sunkig. Ungarna har spillt diverse saker och vi har inte varit jättenoga med städnignen. Nu undrar jag om man kan själv på enkelt sätt byta ut klädseln. Det hanslar alltså inte om att köpa överdragsklädsel utan att byta ut den gamla för den luktar lite illa också.?

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Byta bilklädsel Skoda Octavia
  • Rabarbapuppa

    Det är varken enkelt att byta eller kostnadseffektivt.
    Normalt säljs inredning till bilar (om man tänker från skroten o liknande) i form av hela säten i så fall, och där har du ju inga garantier att säten du köper är mindre sunkiga än dina egna. 
    Att köpa original sätesklädsel från Skoda lär kosta skjortan. Klädslar monteras på fabrik innan själva stolarna/sätena är fullt slutförda och monterade, så att försöka byta klädsel på redan monterade existerande stolar, det skulle jag direkt avråda.

    Varför testar du inte med rengöring helt enkelt? Finns ju mängder av bra produkter och "våtdammsugare" och mattvättar och allt möjligt. Kanske värt att lämna in på en rekond hos proffs annars? Själv har jag en ångtvätt för mattor och säten, kostade bara några hundra på Classe eller om det var Jula. 

    /Puppa

Svar på tråden Byta bilklädsel Skoda Octavia