• Anonym (Ledsen)

    Svartsjuk

    Hej.

    Jag vill ställa en fråga som jag har grubblat på inatt. Min kille tycker att jag är så svartsjuk att han knappt inte pallar mer.

    Vi har varit ett par i snart 10 år. Att jag är svartsjuk beror mycket på att jag sedan barnsben har haft en känsla att jag inte duger . Jag är snygg smal har ett bra jobb och inga skulder. Men lider ändå av den känslan.

    Men nu till saken. Efter att vi hade varit ihop fem år så började han tjata att vi skulle åka till nakenbad och se andra nakna människor. Vi gjorde det, kändes pinsamt men jag stod ut.

    Sedan var det inte kul längre då började han tjata om swingers, han sa se kåta människor. Vi träffade några par men aldrig att det blev något i sängen. Jag tycket det var så äckligt att tänka mig in i detta så jag mådde skit. Sedna släppte han det.

    Nu sitter han och tittar mycket på porrfilm på nätet. Både han och jag har tappat lusten för sex, han sitter heller och leker med sig själv.

    Jag känner att han vill ha en hejdundarades sexliv. Springa naken knulla alla nakna kåta tjejer han stöter på . Då blir jag så ledsen och arg, har pratat med mina vänninor ingen av deras män är sådan.

    Några tips.

  • Svar på tråden Svartsjuk
  • ett tips på vägen

    känner igen det här. 

    Jag har likadan tills jag vaknade upp och konstaterade att livet är inte som i amerikanska filmer. 

    Han kommer vakna för elelr senasre frågan är om du orkar vänta. 

    det kommer en punkt i varje mans liv där det finns två val, 
    Ställ dig upp, gå vidare och ta dit liv på allvar, ta hand om dina nära och ta ansvar för dit liv. 
    eller 
    lek vidare och låt andra försöka ta hand om dina problem och ta asnvar för dig. 

    har hittills inte träffat på någon som itne för eller senasre kommer till att välja alternativ ett och inse att livet är inte bara lek skoj och sex helt untan avsar och förpliktelser. 
    men för vissa tar det mycket längre tid än för andra. 

  • Anonym (M)
    ett tips på vägen skrev 2017-10-19 14:00:39 följande:

    känner igen det här. 

    Jag har likadan tills jag vaknade upp och konstaterade att livet är inte som i amerikanska filmer. 

    Han kommer vakna för elelr senasre frågan är om du orkar vänta. 

    det kommer en punkt i varje mans liv där det finns två val, 
    Ställ dig upp, gå vidare och ta dit liv på allvar, ta hand om dina nära och ta ansvar för dit liv. 
    eller 
    lek vidare och låt andra försöka ta hand om dina problem och ta asnvar för dig. 

    har hittills inte träffat på någon som itne för eller senasre kommer till att välja alternativ ett och inse att livet är inte bara lek skoj och sex helt untan avsar och förpliktelser. 
    men för vissa tar det mycket längre tid än för andra. 


    Fast vadå vakna o ta sitt ansvar? Dessa två låter ju bara som att dom inte passar ihop. Den här killen gillar swingerstypen, att ha sex med sin partner i samma rum, kanske 3-4kant med sin partner? Skulle det vara något fel?

    Ts: ni verkar ha två olika inställningar till sex, olika fantasier och de är inget konstigt i de..de viktiga är ju att du inte går med på något som du inte tycker känns okej för dig. Samtidigt måste du ju acceptera att din partner kanske tänder på swingerstypen. de är inte direkt något olagligt. Alla gillar olika helt enkelt. Ni verkar inte passa för varandra, tyvärr!
  • ett tips på vägen
    Anonym (M) skrev 2017-10-19 15:17:32 följande:
    Fast vadå vakna o ta sitt ansvar? Dessa två låter ju bara som att dom inte passar ihop. Den här killen gillar swingerstypen, att ha sex med sin partner i samma rum, kanske 3-4kant med sin partner? Skulle det vara något fel?

    Ts: ni verkar ha två olika inställningar till sex, olika fantasier och de är inget konstigt i de..de viktiga är ju att du inte går med på något som du inte tycker känns okej för dig. Samtidigt måste du ju acceptera att din partner kanske tänder på swingerstypen. de är inte direkt något olagligt. Alla gillar olika helt enkelt. Ni verkar inte passa för varandra, tyvärr!
    som jag läser TS så har hon accapterat att göra saker mot sin egen vilja och det är hans ansvar att inte tjata gnälla och sånt för att få sin vilja igenom utan han måste växa upp och acceptera TS syn på sex. och då är det två val. antingen bryta upp efter 10 är ( kan vara rätt jobbigt) eller gå vidare och han accepterar TS som TS är och då lever med TS och älskar TS ändå. 
  • Anonym (M)
    ett tips på vägen skrev 2017-10-20 07:26:49 följande:
    som jag läser TS så har hon accapterat att göra saker mot sin egen vilja och det är hans ansvar att inte tjata gnälla och sånt för att få sin vilja igenom utan han måste växa upp och acceptera TS syn på sex. och då är det två val. antingen bryta upp efter 10 är ( kan vara rätt jobbigt) eller gå vidare och han accepterar TS som TS är och då lever med TS och älskar TS ändå. 
    Fast ts har väl ändå ett eget ansvar att inte göra någonting mot sin egna vilja, eller? Och ts skriver också att han släppt de med swingers eftersom ts inte gillade de. De har resulterat i att han kollar porr och att deras sexliv inte är något bra längre. Ts partner har ju accepterat ts ställning till detta men man kan inte förvänta sig att sexlivet ska vara bra då heller om man fantiserar och tänder på så olika saker.. självklart kan dom älska varandra oerhört mycket oavsett detta och då blir de självklart svårare att bryta upp, jag har ingen lösning på problemet tyvärr. Men att säga att partnern ska vakna och ta sitt ansvar är inte rättvist. Man kan ta ansvar och vara en exellent vuxen människa även fast man tänder på vissa sexuella saker.
Svar på tråden Svartsjuk