Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

    Klädesinköp

    Barnet så klart. Det är ju ingen docka vi talar om. Jag har i möjligaste mån låtit dem välja fritt vad gäller utseendet på kläderna, funktionen har jag däremot lagt mig i om och när det behövts. 

  • Påven Johanna II

    Jag har en kompis som är (var, det är många år sedan våra barn var små) väldigt överdriven med sådant där. Hon inredde till och med barnens dockskåp så att det inte skulle skära henne i ögonen där det stod i det perfekt färgmatchade lekrummet. Barnen använde det aldrig, och så blir det ju ofta när de inte själva hade något inflytande på något så roligt som att greja med ett dockskåp kan vara. Ett sådant kan man ju ha till allt möjligt, dinosaurier kan bo i det, det går att parkera bilar i det, det kan användas för att hålla insekter i och studera dem under ett par dagar och så vidare. 

    Min kompis har bra smak, inte tu tal om det, men stil och smak saknar betydelse för barn och så tycker jag att det ska få vara. (Min kompis vet om att jag tycker som jag skriver här, är kanske bäst att tillägga innan någon går i taket för att jag hänger ut hennes erkänt goda smak på forumet). 

Svar på tråden Klädesinköp