• Ammyloulou

    Är bebisens blöja för stor? (Bild)

    Hej!

    Nybliven förstagångsmamma här. Dum fråga kanske men hur vet man egentligen att en blöja är för liten? Vår 3-veckors bebis har storlek 3 (pampers). Såg en tråd här på FL att det var jättevanligt att ha nr 3 när bebisen är typ ett halvår!? Hur "mäter" man? Jag har bytt storlek när hålen för benen på blöjan sitter så tajt att låret får en röd ring runt om sig. Se bild!

  • Svar på tråden Är bebisens blöja för stor? (Bild)
  • BuoBä

    Det där ser bylsigt ut. Vid 3 veckor hade vi nog precis bytt till stl 2. Men funkar det utan läckage så kör på.

    Jag har gått efter viktrekommendationerna samt när blöjan börjat bli för kort bak, upp på ryggen. Ringar runt benen har jag aldrig tänkt på...

  • Östlund

    Jag vet vad du menar med ringar runt låren. Så får min tjej nästan oavsett storlek och sort. Jag har dock storlek 2 på Libero då dom är mindre i storlekarna,o nr 1 på Pampers,tycker dessa sitter jättebra. Men man får nästan se till att de inte sitter för högt upp i bak!

  • Snuttis2

    Har en 11 v bebis hemma o vi använder numera nr 3! Jag tror vi körde nr 1 Första månaden, nr 2 andra och nr 3 nu till månad 3 !!

Svar på tråden Är bebisens blöja för stor? (Bild)