• Anonym (1)

    Anabola steril?

    Kan en man som missbrukar anabola bli bestående steril av det ?

  • Svar på tråden Anabola steril?
  • Anonym (1)
    Woopsie skrev 2017-10-19 16:30:01 följande:

    Yes, det kan man!


    Hur då ?
  • Anonym (1)
    Woopsie skrev 2017-10-19 16:30:01 följande:

    Yes, det kan man!


    kan man bli steril även om man slutat med dom så man blir steril för alltid ?
  • Woopsie
    Anonym (1) skrev 2017-10-19 16:59:37 följande:

    kan man bli steril även om man slutat med dom så man blir steril för alltid ?


    testosteron slutar att produceras i pungen när kroppen har överflöd av testosteron i övriga kroppen. Testosteron kan inte ta sig från kroppen ner i pungen, utan det måste bildas där. Men när kroppen har fullt av testosteron pga steroiderna skickas signaler till pungen att inget testosteron behöver bildas. Detta påverkar spermieproduktionen och kan ge bestående irreversibla skador även om man slutar med steroiderna. Så mitt tips är att aldrig börja/ alternativt sluta direkt!
  • Anonym (1)
    Woopsie skrev 2017-10-19 18:15:09 följande:

    testosteron slutar att produceras i pungen när kroppen har överflöd av testosteron i övriga kroppen. Testosteron kan inte ta sig från kroppen ner i pungen, utan det måste bildas där. Men när kroppen har fullt av testosteron pga steroiderna skickas signaler till pungen att inget testosteron behöver bildas. Detta påverkar spermieproduktionen och kan ge bestående irreversibla skador även om man slutar med steroiderna. Så mitt tips är att aldrig börja/ alternativt sluta direkt!


    hur vet du allt detta ?
  • Anonym (Manboobs)

    Det är även vanligt att man utvecklar små "kvinnobröst". (Många som behöver operera bort dessa sedan, vilket man kan se på ärr på många bodybuilders.)

  • Woopsie
    Anonym (1) skrev 2017-10-19 18:30:48 följande:

    hur vet du allt detta ?


    Jobbar inom vården. Hade en föreläsning om detta när jag pluggade.
  • Anonym (1)
    Woopsie skrev 2017-10-19 22:12:10 följande:

    Jobbar inom vården. Hade en föreläsning om detta när jag pluggade.


    Hur länge blir skadorna bestående? Resten av livet?
  • Stårschan
    Anonym (1) skrev 2017-10-19 22:36:43 följande:
    Hur länge blir skadorna bestående? Resten av livet?
    "Bestående irreversibla skador" betyder ju att det inte kan botas.
  • Woopsie
    Anonym (1) skrev 2017-10-19 22:36:43 följande:

    Hur länge blir skadorna bestående? Resten av livet?


    Ja precis, i värsta fall. Men skulle tro att det är olika ifrån fall till fall.
Svar på tråden Anabola steril?