• Äldre 19 Oct 17:24
    14695 visningar
    54 svar
    54
    14695

    Lämna bort katter för kärleken

    Hej! Kluven hur jag ska agera! Ska nämligen flytta ihop med min flickvän och det har blivit mkt diskussioner angående mina 2 katter som hon inte vill ha med när jag flyttar in hos henne. Först så sa jag att jag kunde hitta ett bra hem åt dom men när personen som skulle ta katterna besökte mig och det blev mer verkligt att jag skulle mista dom så blev det för mkt och gjorde för ont så kunde inte. Efter nån dag ringde min flickvän och så att skitsamma ta med dom, bara du flyttar in hos mig. Så jag sa upp min lägenhet och var så lättad/glad att det löste sig. Men efter nån vecka efter jag sagt upp lägenheten så ändrar hon sig och inte vill ha med katterna. Jag går sönder av att lämna bort och samtidigt att inte kunna bo ihop med henne....vet inte hur jag ska göra ???? grejen är att hon har hundar men dom blir kvar...alltså jag har inge emot dom men kan tycka att det ska vara lika där. Mår ju liksom sämre när jag ser henne gosa med dom och jag ska göra mig av med mina djur....hon tål inte kattlådan och att dom härjar och busar lite och rädd dom ska klösa sönder saker. Men att mitt hjärta brister av och inte gå dom verkar hon inte bry sig om...hur gör man? Tack för ni läst och hoppas på tips/råd!

    Mvh

  • Svar på tråden Lämna bort katter för kärleken
  • Äldre 20 Oct 06:48
    #32
    +1
    Kattkillen skrev 2017-10-19 19:03:00 följande:

    Måste bara tillägga att jag precis pratade med henne och fick mer eller mindre en utskällning för jag tycker om mina katter och inte vill göra mig av med dom. Hon säger att jag sätter dom framför henne...det gör jag inte men när hon e sådär svinig så blir ju beslutet att ha katterna kvar och fixa kontrakt på lägenheten allt mer självklart liksom...hon kunde inte alls förstå hur jag kände när jag blev ledsen av tanken och inte ha dom. Det är ju bara katter som hon uttryckte sig...


    Klart katterna går före, dom var där först. Ska folk lämna bort sina barn när de träffar ni partner?

    Hon verkar ha väldigt lite empati.

    Antar att hon blir helt bananas om du säger att hennes hundar är "bara hundar"?
  • Äldre 20 Oct 18:37
    #33
    +1

    Eh, det är en rätt känslokall och egotrippad flickvän du har. Bara det här beteendet att först gå med på och sedan ändra sig, näe -  det säger en hel del.Vill du verkligen satsa på en sådan tjej? Du älskar din katter och gör du dig av med dem blir det för alltid en stor skugga över förhållandet. Bättre avsluta det och se sig om efter en kvinna som liksom du gillar katter.

  • Äldre 20 Oct 20:00
    #34
    +1

    Sorry lite dålig på och svara alla underbara som gett mig stöd och sin uppskattade åsikt i detta! Måste erkänna att ni alla gjorde mig säkrare ( även om jag innerst inne aldrig släppt mina underbara tjejer=katterna ) och starkare i detta och framför allt fick ni mig än mer och fatta rätt val :) Skrev på kontraktet idag, berättade det för flickvännen som la på i örat på mig....men men nu ligger jag och softar med mina katter och ser på film :) LIVET JU :D Tack igen alla ni därute! Kram på er :)

  • Äldre 20 Oct 20:16
    #35
    +2

    Starkt jobbat ts! Stå upp för dig själv och dina tjejer! Lycka till!

  • Äldre 20 Oct 21:26
    #36

    Helt rätt beslut! Heja Heja dig..

  • Äldre 21 Oct 17:39
    #37
    Kattkillen skrev 2017-10-20 20:00:22 följande:

    Sorry lite dålig på och svara alla underbara som gett mig stöd och sin uppskattade åsikt i detta! Måste erkänna att ni alla gjorde mig säkrare ( även om jag innerst inne aldrig släppt mina underbara tjejer=katterna ) och starkare i detta och framför allt fick ni mig än mer och fatta rätt val :) Skrev på kontraktet idag, berättade det för flickvännen som la på i örat på mig....men men nu ligger jag och softar med mina katter och ser på film :) LIVET JU :D Tack igen alla ni därute! Kram på er :)


    Purrrrrfekt.
  • Äldre 21 Oct 20:52
    #38
    Kattkillen skrev 2017-10-20 20:00:22 följande:
    Sorry lite dålig på och svara alla underbara som gett mig stöd och sin uppskattade åsikt i detta! Måste erkänna att ni alla gjorde mig säkrare ( även om jag innerst inne aldrig släppt mina underbara tjejer=katterna ) och starkare i detta och framför allt fick ni mig än mer och fatta rätt val :) Skrev på kontraktet idag, berättade det för flickvännen som la på i örat på mig....men men nu ligger jag och softar med mina katter och ser på film :) LIVET JU :D Tack igen alla ni därute! Kram på er :)
    Bra jobbat, mys med dina fyrfota vänner, purr
  • Äldre 27 Oct 10:33
    #39

    Skulle inte lämna bort katterna,hon är inte värd det om hon redan har ändrat sig en gång.

  • Äldre 27 Oct 17:51
    #40

    Hur har det gått.

  • Äldre 9 Nov 07:00
    #41
    Nandez skrev 2017-10-27 17:51:19 följande:

    Hur har det gått.


    Katterna är kvar :) jag har inte flyttat in. Kommer aldrig välja bort mina tjejer. Var och kastrerade dom igår och när dom lyssnade på deras hjärtan brast det, sjukt orolig för hur hjärtat skulle vara. Som tur var så var allting bra med deras hjärtan:D
Svar på tråden Lämna bort katter för kärleken