• Saurin8960

    Bruna flytningar - mens om 2 veckor

    Jag har så punktlig mens så jag skulle kunna ställa klockan efter den. Därför blev jag så misstänksam förra månaden när den var två veckor sen, trots neg. gravtest så BIM var 18:e. Min senate mens var 30/10. Nu har jag fått blodblandade flytningar, brun/beigeaktiga och lite svag molvärk i magen, ungefär som mensvärk.

    Kan det vara en ev. nidblödning som pågått lite sporadiskt i 3 dygn eller har kroppen fått fnatt och tror att jag ska ha mens den 18:e igen? Det har kommit sådana flytningar nån gång om dagen bara sen i söndags. Har inga andra symtom som jag brukar ha innan mens heller t ex svullna bröst eller liknande. Bara lite yr och illamående igår. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Bruna flytningar - mens om 2 veckor
  • Anonym (ägglossning?)

    Ägglossning kanske?

    Jag fick såsom du bruna flytningar mellan mina mensperioder när jag blev lite äldre, trots att jag aldrig haft så innan. Fick förklaringen att man kunde få så när man hade ägglossning.

  • Saurin8960

    Kan absolut vara en blödning av ägglossning men jag fick en väldigt äggviteaktig flytning på lördagen, hade samlag på torsdagen och söndagen. Söndagkväll kom första flytningen som man kunde urskilja lite blod i. Hade du mensvärk också när du fick flytningarna?

  • Anonym (ägglossning?)
    Saurin8960 skrev 2017-10-19 18:56:16 följande:

    Kan absolut vara en blödning av ägglossning men jag fick en väldigt äggviteaktig flytning på lördagen, hade samlag på torsdagen och söndagen. Söndagkväll kom första flytningen som man kunde urskilja lite blod i. Hade du mensvärk också när du fick flytningarna?


    Ja, jag hade mensvärk när jag fick flytningarna. Dock var de något mildare än riktig mensvärk.  Lite såsom man kan ha den första dagen vid mens.


    Trodde först att jag fått mellanblödningar, men det var så lite jämfört mot vanlig mens. Frågade min gynekolog vid ett senare tillfälle, och han sade att det sannolikt handlade om ägglossning.

  • Anonym (ägglossning?)

    Glömde skriva att jag hade det ca 3-4 dagar. Det hände lite då och då för mig under några år, men nu har det gått över för min del.

  • Saurin8960

    Himla märkligt.. jag har aldrig heller haft det förut så jag blir så förvånad, men nån gång ska va den första också. Funderar också om det kan vara en nidis eftersom det småvärker och spänner ända ner mot ljumskarna, men har inte känslan att ?nu har det tagit sig? så jag vet inte om jag törs tro..

  • Anonym (ägglossning?)
    Saurin8960 skrev 2017-10-19 19:21:49 följande:

    Himla märkligt.. jag har aldrig heller haft det förut så jag blir så förvånad, men nån gång ska va den första också. Funderar också om det kan vara en nidis eftersom det småvärker och spänner ända ner mot ljumskarna, men har inte känslan att ?nu har det tagit sig? så jag vet inte om jag törs tro..


    Kan ju vara en nidblödning såsom du säger. Gav bara ett alternativ som jag visste om. Får hoppas att jag har fel :)
  • Anonym (Samma)

    Jag fick samma för ett par veckor sedan. Det visade sig vara en graviditet :) tror det var någon vecka innan mensen skulle kommit.

  • Saurin8960

    Men gratulerar! :) hur långt efter ÄL fick du din flytning och hur länge höll det i sig för dig? Hade du mensvärk också?

  • Anonym (Samma)
    Saurin8960 skrev 2017-10-19 20:08:51 följande:

    Men gratulerar! :) hur långt efter ÄL fick du din flytning och hur länge höll det i sig för dig? Hade du mensvärk också?


    Flygningarna kom nog ett par dagar efter ägglossning, har inte stenkoll på när det var dock. Höll i sig två dagar sedan försvann det helt. Jag hade ganska mycket mensvärk då vilket jag inte brukar ha, och var väldigt uppblåst :(
  • Saurin8960
    Anonym (Samma) skrev 2017-10-19 20:26:37 följande:

    Flygningarna kom nog ett par dagar efter ägglossning, har inte stenkoll på när det var dock. Höll i sig två dagar sedan försvann det helt. Jag hade ganska mycket mensvärk då vilket jag inte brukar ha, och var väldigt uppblåst :(


    Ja, det låter ju väldigt likt det jag har dock att mina flytningar har kommit och gått under några dagar.. mådde sjukt illa igårkväll och är väldigt orolig i magen också, trodde först de va magsjuka haha. Hade du några andra symtom och när plussade du?
  • Saurin8960

    Idag är flytningarna rikligare och mer brunaktiga, men slemmiga blandat med lite vita lotionflytningar.. förstår ingenting!? Fortfarande mellanblödning eftersom nidis känns uteslutet?

  • Saurin8960

    Samma visa idag, ganska trådiga brunvita flytningar och lite molande mensvärk samt ryggvärk. Är också galet trött idag och mår lite illa men det underlättar inte att vara reumatiker så jag kan inte särskilja.. någon fler som upplevt samma som mig??

  • Saurin8960

    Idag fortsätter samma molande värk och småhugg, känns mer när jag är aktiv och rör på mig vilket brukar vara tvärtom för mig när de gäller ren mensvärk. Inga flytningar alls dock men är väääldigt trött, något hormontrassel är det ju iallafall.. någon som har nån erfarenhet??

  • Leila4
    Saurin8960 skrev 2017-10-22 15:51:19 följande:

    Idag fortsätter samma molande värk och småhugg, känns mer när jag är aktiv och rör på mig vilket brukar vara tvärtom för mig när de gäller ren mensvärk. Inga flytningar alls dock men är väääldigt trött, något hormontrassel är det ju iallafall.. någon som har nån erfarenhet??


    Har exakt samma som dig just nu
  • Saurin8960
    Leila4 skrev 2017-11-05 19:25:12 följande:

    Har exakt samma som dig just nu


    Hur har det gått för dig?? Jag fick en väldigt knapp mens i typ 7 dagar (väldigt länge) men med bara bruna småblödningar och liksom inga klumpar/hinnor som man brukar kunna ha. Har i två dagar nu mått illa under senkvällen och morgonen men jag vet inte riktigt vad jag ska tro..
Svar på tråden Bruna flytningar - mens om 2 veckor