• Joio

    Är det rätt eller fel om man inte får ha åsikter om ett forum i själva forumet?

    Alltså. Oavsett om det är ett forum irl, ett internetforum som Flashback etc.

    Är det rimligt att vara tillåtande på alla plan utom för diskussioner om den egna organisationen eller förbättringspunkter?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-20 11:23
    Ursäkta att det ser konstigt ut i frågespalten, jag är ingen van omröstnings-skapare :) Det funkar i alla fall att rösta.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det rätt eller fel om man inte får ha åsikter om ett forum i själva forumet?
  • John22

    Helt okej. Ett privat forum är det ägarna som bestämmer över. Precis som att jag kan bestämma att man inte får vistas i mitt hus om man säger något illa om min matlagning.

  • Joio

    Vilken anledning kan man ha till det? Som forum, inte privatperson.


    John22 skrev 2017-10-20 10:32:12 följande:

    Helt okej. Ett privat forum är det ägarna som bestämmer över. Precis som att jag kan bestämma att man inte får vistas i mitt hus om man säger något illa om min matlagning.


  • Joio

    Hittade en beskrivning på ordets innebörd: ?a public meeting or assembly for open discussion?

    Om det inte tillåts öppen diskussion, är det då ett forum eller en toppstyrd intresseorganisation?

  • Forumvärd

    Hej hej!

    Jag vet inte hur det fungerar på andra sajter men här så gäller detta:

    Kom mer än gärna med idéer om hur vi kan förbättra sajtens funktioner.
    Finns det någon funktion som du saknar eller är det något som du tycker är överflödigt osv.
    Vi tar emot alla tips och idéer kring det! Skrattande

    Däremot så plockas diskussioner om enskilda ärenden eller andra trådar bort.
    Likväl som diskussioner om moderatorer.
    Har du synpunkter så tar vi också jättegärna emot det men då via vår support.
    Mejla till support @ familjeliv.se (utan mellanslag)

    Slutligen, ser du något olämpligt inlägg på forumet så anmäl det! Det är ett viktigt så att våra moderatorer kan granska inlägget och vid behov plocka bort det.
    Är du osäker på om inlägget/tråden är okej- anmäl så får vi kika på det!

    Ha det!
    Charlotte

  • Joio
    Forumvärd skrev 2017-10-20 12:38:59 följande:

    Hej hej!

    Jag vet inte hur det fungerar på andra sajter men här så gäller detta:

    Kom mer än gärna med idéer om hur vi kan förbättra sajtens funktioner.

    Finns det någon funktion som du saknar eller är det något som du tycker är överflödigt osv.

    Vi tar emot alla tips och idéer kring det!

    Däremot så plockas diskussioner om enskilda ärenden eller andra trådar bort.

    Likväl som diskussioner om moderatorer.

    Har du synpunkter så tar vi också jättegärna emot det men då via vår support.

    Mejla till support @ familjeliv.se (utan mellanslag)

    Slutligen, ser du något olämpligt inlägg på forumet så anmäl det! Det är ett viktigt så att våra moderatorer kan granska inlägget och vid behov plocka bort det.

    Är du osäker på om inlägget/tråden är okej- anmäl så får vi kika på det!

    Ha det!

    Charlotte


    Så det är ok att diskutera om man till exempel tycker att mycket rasistiskt och sexistiskt eller nedlåtande och hånfulla kommentarer om funktionsnedsatta eller andra grupper i samhället tillåts passera? För det tycker jag definitivt.

    Förhoppningsvis misstolkar jag men ibland känns det som att de som satt reglerna som moderatorerna ska följa (inte moderatorena själva alltså) är tydligt höger/SD eftersom så mycket hatiskt innehåll tillåts.
  • Forumvärd
    Joio skrev 2017-10-20 16:02:34 följande:
    Så det är ok att diskutera om man till exempel tycker att mycket rasistiskt och sexistiskt eller nedlåtande och hånfulla kommentarer om funktionsnedsatta eller andra grupper i samhället tillåts passera? För det tycker jag definitivt.

    Förhoppningsvis misstolkar jag men ibland känns det som att de som satt reglerna som moderatorerna ska följa (inte moderatorena själva alltså) är tydligt höger/SD eftersom så mycket hatiskt innehåll tillåts.
    Hej hej!

    Jag kan försäkra dig att våra moderatorer inte modererar utifrån partisympatier varken åt höger eller vänster. Utan vi modererar utifrån de regler som finns satta för sajten.
    Om du upptäcker ett inlägg som du tycker borde tas bort så anmäl det direkt. Det är inte säkert att vi har sett det och därför är det av största vikt att du anmäler om du ser något stötande.

    Det granskas sedan av moderatorerna- och man plockar bort det om det är så att inlägget/tråden bryter mot reglerna.
    Skulle det vara så att du tycker att ärendet bedömts helt upp åt kaklet galet så vänder du dig till mig på supporten.
    ( support @ familjeliv.se ,utan mellanslag)
    Skriv ett kort mejl och berätta vad det är du reagerar på och glöm inte att ta med ärendenumret också så kan jag kika på det

    Ha det gott
    Charlotte

  • Joio
    Forumvärd skrev 2017-10-20 16:07:41 följande:

    Hej hej!

    Jag kan försäkra dig att våra moderatorer inte modererar utifrån partisympatier varken åt höger eller vänster. Utan vi modererar utifrån de regler som finns satta för sajten.

    Om du upptäcker ett inlägg som du tycker borde tas bort så anmäl det direkt. Det är inte säkert att vi har sett det och därför är det av största vikt att du anmäler om du ser något stötande.

    Det granskas sedan av moderatorerna- och man plockar bort det om det är så att inlägget/tråden bryter mot reglerna.

    Skulle det vara så att du tycker att ärendet bedömts helt upp åt kaklet galet så vänder du dig till mig på supporten.

    ( support @ familjeliv.se ,utan mellanslag)

    Skriv ett kort mejl och berätta vad det är du reagerar på och glöm inte att ta med ärendenumret också så kan jag kika på det

    Ha det gott

    Charlotte


    Tack för ett utförligt svar!
  • Forumvärd
    Joio skrev 2017-10-20 16:14:56 följande:
    Tack för ett utförligt svar!
    Så lite så och stort tack själv för att du lyfte frågan! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Är det rätt eller fel om man inte får ha åsikter om ett forum i själva forumet?