• Ullapool

    Brevlåda fel adress

    Vi har en granne som använder vår adress, sedan länge. Nu har satt upp en upp en lapp på sin brevlåda med vårt gatunummer på.


    Vi har nummer 1 han nummer 3, men använder nummer 1.

    Vi har talat med grannen. Han ser inte ut att ha några planer på att rätta till sin adress eller plocka ner vårt gatunummer på sin brevlåda.

    Har ni några råd?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-20 10:44

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-20 10:45
    Han har ett företag och bor inte själv på adressen. Företaget är registrerat på hans bostadsadress.

    Men på visitkort, hemsida, FB använder han vår adress. Dessutom får han post i vår adress. Ibland hamnar vår post i hans brevlåda och vice versa.
  • Svar på tråden Brevlåda fel adress
  • Ullapool

    Han bor på ett annat ställe och är folkbokförd där. Hans enskilda firma är också bokförd på adressen där han är folkbokförd.


    Men hans företag är granne med oss och han använder vår adress utåt till mot kunder.

  • BuoBä

    Men vad skumt, vad vinner han på det??

    Jag hade märkt min egen brevlåda extremt tydligt med namn och nummer. Om ni har turen att ha en fast brevbärare hade jag även försökt prata med denne, så att i alla fall er post kommer rätt. Sen hade jag nog inte kunnat hålla mig från att märka om grannens brevlåda med korrekt nummer....

  • BuoBä

    Hm, det är ju faktiskt brottsligt att öppna någon annans post så vill ni vara riktigt besvärliga skulle ni kunna polisanmäla honom för brytande mot post- eller telehemlighet. Även om han inte brukar öppna era brev så kan den felmärkta lådan ändå tolkas som att han försöker lura till sig er post.

  • Kerubmamman

    Väldigt märkligt beteende. Jag håller med BuoBä om att polisanmäla honom eftersom det framstår som att han försöker komma åt er post.

    Råkade han beställa en massa profilprodukter med fel gatuadress och nu är för snål för att ändra? Obestämd Det logiska vore ju ändå att han istället skrev företagsnamnet  (med STORA bokstäver och exkludera gatunummer) på sin låda för att undvika felleveranser. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • nastyashell

    Tag även kontakt med de postoperatörer som är verksamma på orten och förklara situationen för dem.

    ps. En brevlåda är en gul låda på offentlig plats som tillhör en postoperatör  där man kan posta brev. En postlåda är en låda som postmottagare har uppsatt vid sin bostad där man tar emot sin post :)

  • bojjen

    Sätt lås på din låda så kommer han inte åt sin post.
    Eftersänd hans post med rätt adress så tar det några dagar extra för hans post att komma fram.

Svar på tråden Brevlåda fel adress