• öland88

    Någon planerar barn 4 eller flera?

    Hej!

    Någon mer än oss som planerar bebis 4 eller högre siffra ?

    Någon som vill följas åt?

  • Svar på tråden Någon planerar barn 4 eller flera?
  • Baraentilligen

    Hej! Jag är också sugen på en fyra! Spiralen åker ut denna vecka, men om maken är helt med på noterna är en annan sak. Vi har inte diskuterat det så mycket men han har nog hintat om en fyra och nu vill jag slippa spiralen eftersom jag får så mycket mellanblödningar så han får lov att skydda sig isåfall. Tror dock att det kommer att bli en till ganska snabbt eftersom jag vill det och han inte är helt emot det.

    Har ni hunnit börja på redan? 

  • öland88
    Baraentilligen skrev 2017-10-23 11:11:00 följande:

    Hej! Jag är också sugen på en fyra! Spiralen åker ut denna vecka, men om maken är helt med på noterna är en annan sak. Vi har inte diskuterat det så mycket men han har nog hintat om en fyra och nu vill jag slippa spiralen eftersom jag får så mycket mellanblödningar så han får lov att skydda sig isåfall. Tror dock att det kommer att bli en till ganska snabbt eftersom jag vill det och han inte är helt emot det.

    Har ni hunnit börja på redan? 


    hihih va kul. här va de barnen som övertalade pappan :) 

    vi har redan börjat. fick missfall vid förra månaden så vi hoppas att de tog sig även denna gång. vi började i september men blev som sagt missfall..
  • Baraentilligen

    Nej va ledsamt :( Hoppas att det tar sig igen snabbt och att den lilla hålls kvar då :) Jag har blivit gravid på första försöket med våra barn så verkar vara ganska fertil, haha. Men får se hur maken beter sig sen. Min sexlust försvann ganska långt i och med spiralen så jag hoppas att den kommer tillbaka! Och att humöret blir bättre. Finns så mycket som jag beskyller spiralen för så det ska bli intressant att se vilka saker som försvinner när spiralen åker ut, om den går att få ut ens. Trådarna är försvunna så det blir lite detektivarbete för gyn ;)

  • 5blir6

    Vi försöker oss oxå på en 4:a, en sladdis. Använder mig av Natural cycles och hoppas det inte tar allt för lång tid. Har ju åldern emot mig lite, är 40.

  • öland88
    Baraentilligen skrev 2017-10-23 12:07:54 följande:

    Nej va ledsamt :( Hoppas att det tar sig igen snabbt och att den lilla hålls kvar då :) Jag har blivit gravid på första försöket med våra barn så verkar vara ganska fertil, haha. Men får se hur maken beter sig sen. Min sexlust försvann ganska långt i och med spiralen så jag hoppas att den kommer tillbaka! Och att humöret blir bättre. Finns så mycket som jag beskyller spiralen för så det ska bli intressant att se vilka saker som försvinner när spiralen åker ut, om den går att få ut ens. Trådarna är försvunna så det blir lite detektivarbete för gyn ;)


    Klart de e tråkigt men jag e inte ledsen. jag är istället glad över att min kropp funkar (förstå mig rätt). Jag tänker som så att ett missfall händer för att det är något fel på fostret. 
    Jag slutade med p-pillerna för ca 1år sedan o de va de bästa som jag någonsin gjort. mår så mycke bättre. men sex lust har jag egentligen inte förutom när de är ägglossning, då blir jag kåt. 
    me dom andra 3 barnen så har jag bara behövt kolla på ett par kalsonger så hoppas de är så denna månad oxå. 

    jag fattar inte men jag mår sjukt illa redan nu... hmm
  • öland88
    5blir6 skrev 2017-10-23 19:41:17 följande:

    Vi försöker oss oxå på en 4:a, en sladdis. Använder mig av Natural cycles och hoppas det inte tar allt för lång tid. Har ju åldern emot mig lite, är 40.


    ååå va kul. hoppas de blir en plutt för er. 
    jag är "bara" 29 så jag hoppas inte att de ska vara någon fara.. 
  • Baraentilligen

    Nu är spiralen ute! Får se hur kroppen börjar bete sig nu då :) Har börjat käka folsyra i förebyggande syfte. 

    När har ni bim? 

  • öland88
    Baraentilligen skrev 2017-10-24 13:26:07 följande:

    Nu är spiralen ute! Får se hur kroppen börjar bete sig nu då :) Har börjat käka folsyra i förebyggande syfte. 

    När har ni bim? 


    ååå va spännande. 
    bim är den 4/11. 
    Men vet inte vad jag ska tro.. mår illa..men både igår o idag så har jag varit svullen, så svullen att jag inte kan få upp något i "bebishålet" 
    Vet inte vad de kan bero på dock
  • Masken80

    Här planeras det också för en fyra... hormonspiralen togs ut efter lite om och men (mina trådar hade också grävt sig långt in) i mitten av aug och trots min ålder på 37 år tog det sig direkt men fick dessvärre uppleva mitt första och förhoppningsvis sista missfall fre den 13 okt daterat till v6:( Vi ska vänta ut en mens nu åtminstone innan vi börjar försöka igen. Mina tre är 12, 8 och snart 3 år men de två äldsta är från ett tidigare äktenskap!

  • öland88
    Masken80 skrev 2017-10-24 20:47:38 följande:

    Här planeras det också för en fyra... hormonspiralen togs ut efter lite om och men (mina trådar hade också grävt sig långt in) i mitten av aug och trots min ålder på 37 år tog det sig direkt men fick dessvärre uppleva mitt första och förhoppningsvis sista missfall fre den 13 okt daterat till v6:( Vi ska vänta ut en mens nu åtminstone innan vi börjar försöka igen. Mina tre är 12, 8 och snart 3 år men de två äldsta är från ett tidigare äktenskap!


    tråkigt med missfall. hoppas de tar sig snabbt igen. 
    min äldsta är oxå från ett tidigare förhållande men han träffar inte sin "pappa" längre. inte gjort de på flera år.. 
Svar på tråden Någon planerar barn 4 eller flera?