• Anonym (Trött 40-åring)

    Trött 40-åring

    Fan!

    Jag är 40 år, småfet och däckar i soffan varje fredagskväll. Ofta har jag ett glas vin, eller som idag en öl i handen.

    Sorgligt! Men jag är knappast ensam.

    Någon som har tagit sig ur träsket och vänt på det?

    Minst 100 ggr har jag sagt, nästa vecka vänder jag på det men jag har tydligen sämre disciplin än vad jag vill erkänna.

    Patetiskt!

  • Svar på tråden Trött 40-åring
  • Anonym (dina möjligheter är oändliga, slösa inte bort dem!)

    Har du inga intressen? Vänner?

    Förvåna dig själv. Unna dig en upplevelse. Läs böcker. Ge dig ut i skogen och njut av syret och lugnet och låt tankarna komma till dig. Bjud en vän på middag, laga något nytt recept. Köp nya kryddor. Lyssna på musik, börja träna så kommer du så småningom tycka bättre om din kropp. Börja på en kurs, lär dig nya saker. Rita...ta reda på vad du har för talanger.

    Slösa inte ditt liv, snart är du gammal och kommer ligga mycket i soffa oavsett du vill eller ej. Förkovra dig, gör dig intressant då du kan attrahera en partner och ha härligt sex:)

  • Anonym (Trött 40-åring)
    Anonym (dina möjligheter är oändliga, slösa inte bort dem!) skrev 2017-10-21 13:09:55 följande:

    Har du inga intressen? Vänner?

    Förvåna dig själv. Unna dig en upplevelse. Läs böcker. Ge dig ut i skogen och njut av syret och lugnet och låt tankarna komma till dig. Bjud en vän på middag, laga något nytt recept. Köp nya kryddor. Lyssna på musik, börja träna så kommer du så småningom tycka bättre om din kropp. Börja på en kurs, lär dig nya saker. Rita...ta reda på vad du har för talanger.

    Slösa inte ditt liv, snart är du gammal och kommer ligga mycket i soffa oavsett du vill eller ej. Förkovra dig, gör dig intressant då du kan attrahera en partner och ha härligt sex:)


    Jo, har både familj och vänner. Känner mig gammal och sliten, trött och småfet.

    Det är just träning och bättre matvanor som jag är ute efter men diciplinen brister hopplöst mycket.

    Funderade på om det var någon i min ålder som lyckats ta sig i kragen? Ändrat sitt dekadenta liv, kommit ur soffan och börjat träna och äta bättre. Skulle vilja ha lite levande bevis på att det går. I princip alla i min omgivning lever på samma vis, vilket i min värld inte är hållbart i längden.

    Är inte bitter och har i övrigt ett riktigt bra liv, men det livet sliter på min hälsa och det behöver jag ändra på.
Svar på tråden Trött 40-åring