• Äldre 20 Oct 21:44
    7553 visningar
    5 svar
    5
    7553

    Förhållande/äktenskap/familj vs man har bara ett liv

    Jag och min fru har ett extremt tråkigt förhållande, inge sex, inge humor, inge längtan, inge passion, inge kåthet. Hon är uppslukad av sina hästar, sitt stall och sitt chefsjobb och jag tar han om det mesta övriga. Hon tycker vi är jämställda och att hon gör lika mycket hemma trots att hon är i stallet från 17-21 varje kväll. Vi har ett gemensamt barn (11år) och hon har ett barn sen tidigare (13) som är uppvuxen med mig som pappa även om hon vet att jag inte är hennes riktiga pappa.

    För mig är det väldigt viktigt med spänning, charm och humor i livet vilket inte exisiterar nu. Det känns som att jag slösat en dag av mitt liv varje dag jag lägger mig med en besviken känsla. För mig är det väldigt viktigt att att hon också tar initiativ till "förhållande befrämjande aktiviteter" som initiativ till sex, initiativ till närhet, initiativ till gemensamma aktiviteter som barnlösa resor. Det är viktigt för att det är en äkta kärleksbetygelse inte bara ord. Hon tycker det är mannens uppgift att ta tag i saker och ta initiativ.

    Vi är båda 47

    Om jag skulle prioritera MITT liv. Förutom att det känns som att jag sviker min son skulle jag dra undan mattan på min fru. Hon skulle inte kunna behålla hästar och gård.

    För att hitta en gyllene medelväg och krydda mitt liv har jag försökt hitta någon att chatta med, flirta med, i förlängningen om det känns rätt utbyta spännande bilder men har inte lyckats finna den kanalen eller gjort fel i de kanaler jag testat.

    Förslag?

  • Svar på tråden Förhållande/äktenskap/familj vs man har bara ett liv
  • Äldre 20 Oct 22:17
    #1

    Säg till din fru att du inte vill vara gift med henne längre pga det du beskrivit. Fråga om hon föredrar att ni ändå fortsätter så att hon kan behålla gård och hästar men att ni isf har en öppen relation så du kan ha annat på sidan av eller om hon föredrar att bryter helt. Så är det ju upp till henne och du är inte otrogen. Att du ska "välja åt henne vad som är bäst för henne" och vara med andra i smyg är ju helt galet. Stannar du av för henne ekonomiska skäl kan hon väl få veta det?

  • Äldre 20 Oct 22:36
    #2

    Tack för din förnuftiga och kloka kommentar men du som jag vet att den rätta vägen är sällan den rätta vägen och att man har kraft och energi nog för att kliva in på den svåra i denna situationen är ovanligt.

  • Äldre 20 Oct 23:15
    #3

    "Den lätta vägen är sällan den rätta vägen" menade jag

  • Äldre 26 Oct 14:15
    #4

    Men hu så trist! Jag kan inte se någon annan lösning än att du talar klarspråk med henne.

    Skulle hon få en chans att ändra sig eller känner du att det redan är för sent?

    Och vad du än gör - stanna inte ?för barnens skull?! Barn känner och ser även om du inte yppar ett knyst. För mig framstår det som ett större svek att stanna och vara olycklig.

  • Äldre 27 Oct 22:35
    #5

    Är inte att lära känna någon ny människa ett alternativ? Och då menar jag inte automatiskt att jag ska vara otrogen utan bara uppleva spänningen i att lära känna någon.

Svar på tråden Förhållande/äktenskap/familj vs man har bara ett liv