• Anonym (älskar kort)

    Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?

    Nu är det så att jag älskar kort och på sonens förskola tog dom aldrig några dagis kort och nu har han börjat skolan och jag vill nu beställa årets kort på honom. Jag kommer beställa det största porträtt kortet och sätta på väggen men vi har långt ifrån alla årens skolkort på bonusbarnen. Blir det helt galet om jag sätter upp kortet på sonen? 

  • Svar på tråden Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?
  • Anonym (älskar kort)
    annabellelee skrev 2017-10-22 14:06:08 följande:

    Har ni tydliga stora foton på bonusbarn hängande framme?


    Nä.. vi har bara småkort från ett skolkort fram var på dom och de va för 7 år sedan de togs
  • smulpaj01
    Anonym (älskar kort) skrev 2017-10-22 14:08:43 följande:
    Nä.. vi har bara småkort från ett skolkort fram var på dom och de va för 7 år sedan de togs
    Det är väl bara att beställa bonusbarnens skolfoton också och hänga upp?
  • Anonym (älskar kort)
    smulpaj01 skrev 2017-10-22 14:19:01 följande:
    Det är väl bara att beställa bonusbarnens skolfoton också och hänga upp?
    Har varken användernamnet eller lösenordet så kan inte beställa
  • Anonym (...)

    Då ber man mamman att beställa. Man behöver inte göra problemen större än vad dom är.

  • smulpaj01
    Anonym (älskar kort) skrev 2017-10-22 14:25:48 följande:
    Har varken användernamnet eller lösenordet så kan inte beställa
    Nej men föräldrarna har det och kan beställa
  • Anonym (älskar kort)
    Anonym (...) skrev 2017-10-22 14:35:32 följande:

    Då ber man mamman att beställa. Man behöver inte göra problemen större än vad dom är.


    Sambon har bett henne om de två gånger men vi får inte uppgifterna... så jo de ät större problem än vad du tror.. Kan man beställa via deras personnummer tror ni? jag mailade och kollade med fotobolaget som tog på sonen och gjorde en chansning och se om dom hade samma (går på olika skolor)
  • cupcakemom
    Anonym (älskar kort) skrev 2017-10-22 14:40:13 följande:

    Sambon har bett henne om de två gånger men vi får inte uppgifterna... så jo de ät större problem än vad du tror.. Kan man beställa via deras personnummer tror ni? jag mailade och kollade med fotobolaget som tog på sonen och gjorde en chansning och se om dom hade samma (går på olika skolor)


    Beror kanske på vilket fotobolaget det är men jag och pappan blev erbjuden varsitt lösen..... Men om ditt barn är 7 lär ju bonusbarn vara större så då kan ni väl be om dom koden.... Men annars frågar ni skolan vilket bolag dom använder och vänder er dit och säger till att ni vill vill ha eget inlogg...
  • smulpaj01
    cupcakemom skrev 2017-10-22 14:49:52 följande:
    Beror kanske på vilket fotobolaget det är men jag och pappan blev erbjuden varsitt lösen..... Men om ditt barn är 7 lär ju bonusbarn vara större så då kan ni väl be om dom koden.... Men annars frågar ni skolan vilket bolag dom använder och vänder er dit och säger till att ni vill vill ha eget inlogg...
    Exakt hur enkelt som helst att fixa om man VILL!
  • Undrande Tetris
    smulpaj01 skrev 2017-10-22 14:56:18 följande:
    Exakt hur enkelt som helst att fixa om man VILL!
    Inte alls då! Om barnen är skriva hos mamman måste hon ge koden till pappan. vägrar hon så säger fotobolagen att de inte får ge ut koden till någon annan än den förälder de är skrivna hos för att de inte vet vilken människa det är. Skolan måste då höra av sig till bolaget och be dem skicka koden till föräldern. Tro mig, de ansvariga på skolan har ingen aning om hur de ska tackla det här och tyvärr som i vårat fall valde skolan att ignorera oss. Vi fick bara bilder på ena barnet efter att ha kämpat i över en månad. Man tycker ju det borde vara lättare för vårdnadshavare!
Svar på tråden Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?