• Anonym (Sanna)

    Hur påverkas ni av att läsa på familjeliv?

    Jag har varit aktiv här ett tag, mest läst men skriver ibland. Jag förstår att folk här ljuger ganska friskt, kanske skriver man om sitt liv som man önskar att det vore. Men trots att jag vet det påverkas jag ändå. Mitt intryck är att handlar det om ekonomi så tjänar folk stora summor, de har lite lån till bostäder som är värda mycket. Sparar mycket varje månad och reser flera gånger om året. Ingen har varit otrogen och alla skulle lämna direkt om partnern var det. Alla serverar barnen nyttig och näringsrik hemlagad mat, och barnen idrottar med glädje.

    Man sätter lagom med gränser under barnens uppväxt och är dem barnen vänder sig till så fort de har problem. Barnen är inte mycket på förskola och lediga alla lov.

    Jag förstår att det är rena lögner till och från, även om det så klart också är subjektiva berättelser. I vissa fall är det säkert sant. Hur som helst så har detta gjort att jag får lite mindervärdeskomplex vilket är löjligt. Men helt plötsligt tror jag att alla andra är bättre och rikare än jag. Är det någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Hur påverkas ni av att läsa på familjeliv?
  • Snorre96

    Vad som berört mig mest här, är när jag fick svart på vitt att tjejer vill ha sex dagligen. Det fick mig att tvivla på att ens försöka söka nytt förhållande och istället gå all in på söka fler vänner.

  • Anonym (gigi)

    Du och jag verkar inte ha hängt i samma trådar. Jag har fått intrycket av att många här är bittra, lever ihop med förste bäste person de kunde hitta och ser sex som livets mening. 

    Jag kan inte relatera till den populationen och föredrar helt klart de trevligare trådarna om nöjen m.m., dock händer det att jag gottar mig i alla dessa drama-trådar samt följer vissa som blir spännande.

  • Anonym (Lo)
    Anonym (Sanna) skrev 2017-10-22 14:08:49 följande:

    Jag har varit aktiv här ett tag, mest läst men skriver ibland. Jag förstår att folk här ljuger ganska friskt, kanske skriver man om sitt liv som man önskar att det vore. Men trots att jag vet det påverkas jag ändå. Mitt intryck är att handlar det om ekonomi så tjänar folk stora summor, de har lite lån till bostäder som är värda mycket. Sparar mycket varje månad och reser flera gånger om året. Ingen har varit otrogen och alla skulle lämna direkt om partnern var det. Alla serverar barnen nyttig och näringsrik hemlagad mat, och barnen idrottar med glädje.

    Man sätter lagom med gränser under barnens uppväxt och är dem barnen vänder sig till så fort de har problem. Barnen är inte mycket på förskola och lediga alla lov.

    Jag förstår att det är rena lögner till och från, även om det så klart också är subjektiva berättelser. I vissa fall är det säkert sant. Hur som helst så har detta gjort att jag får lite mindervärdeskomplex vilket är löjligt. Men helt plötsligt tror jag att alla andra är bättre och rikare än jag. Är det någon som känner igen sig?


    Jag tycker det sporrar att folk beter sig rätt. Det är viktigt med funktionella normer.

    Avskyr när människor ursäktar fetma, rökning, lathet och andra destruktiva beteenden, utan att förstå att ursäktandet i sig gör att människor lägger sig till med dessa ovanor.
  • Anonym ((..))
    Anonym (Sanna) skrev 2017-10-22 14:08:49 följande:

    Jag har varit aktiv här ett tag, mest läst men skriver ibland. Jag förstår att folk här ljuger ganska friskt, kanske skriver man om sitt liv som man önskar att det vore. Men trots att jag vet det påverkas jag ändå. Mitt intryck är att handlar det om ekonomi så tjänar folk stora summor, de har lite lån till bostäder som är värda mycket. Sparar mycket varje månad och reser flera gånger om året. Ingen har varit otrogen och alla skulle lämna direkt om partnern var det. Alla serverar barnen nyttig och näringsrik hemlagad mat, och barnen idrottar med glädje.

    Man sätter lagom med gränser under barnens uppväxt och är dem barnen vänder sig till så fort de har problem. Barnen är inte mycket på förskola och lediga alla lov.

    Jag förstår att det är rena lögner till och från, även om det så klart också är subjektiva berättelser. I vissa fall är det säkert sant. Hur som helst så har detta gjort att jag får lite mindervärdeskomplex vilket är löjligt. Men helt plötsligt tror jag att alla andra är bättre och rikare än jag. Är det någon som känner igen sig?


    Bitter eller? Varför ska folk ljuga om vad dom tjänar?
  • Anonym (Anno ny man)

    Jag har vair här till och från i 10 år. Det som påverkat mig mest är de kvinnor jag lärt känna genom FL.

    I övrigt tar jag det som skrivs med en näve salt. Dock är det ofta roande att läsa.

  • Anonym (Lo)
    Anonym ((..)) skrev 2017-10-22 14:17:39 följande:

    Bitter eller? Varför ska folk ljuga om vad dom tjänar?


    Det gör sannolikt ytterst få men i en tråd som frågar om vad folk tjänar lär främst de med höga inkomster svara.
  • Anonym ((..))
    Anonym (Lo) skrev 2017-10-22 14:19:36 följande:
    Det gör sannolikt ytterst få men i en tråd som frågar om vad folk tjänar lär främst de med höga inkomster svara.
    Jo, det håller jag med om att de med höga inkomster svara dessa forum. Jag tror att många här inne är låginkomsttagande. 
  • Anonym (gigi)

    Glömde visst bort att svara på frågan i rubriken Familjeliv får mig att mår bättre över att jag är jag och ingen annan. Sedan blir man ju lite äcklad av familjeliv ibland, men det kan jag stå ut med

  • Anonym (Fghjh)

    Mitt intryck är lite annorlunda.

    Alla kämpar hårt med att skaffa barn, och prickar in sex varje äl. Efter att barnen föds blir det dock ingen sex för vissa, vilket de blir väldigt bittra över. De som fortsätter ha sex kör aldrig missionären, utan lånar in tre fyra extra partners och kör avancerade sexuella ställningar och varianter som jag inte visste fanns (aldrig hört talas om wet Inna FL).

    Alla ungar har minst en diagnos, gärna 3-4 ST samtidigt, och tankarna om barnuppfostran är att barnen alltid har rätt, barn ska aldrig få straff eller konsekvenser och skolan ska bekosta ett par assistenter till varje barn.

    En lite konstig värld i mina ögon, och inget jag är avundsjuk och på. Jag gillar vaniljsex 1-2 ggr per vecka, har lite normaljobbiga barn som jag ger konsekvenser när det behövs och känner mig som den sista av min art.

  • Anonym ((..))

    Tycker själv att forumet med sparande och ekonomi och vad folk skriver där är roliga att läsa. Föredrar dessa ämnena än stora tuttar, min vän luktar illa m.m.....

Svar på tråden Hur påverkas ni av att läsa på familjeliv?