• Anonym (gynundersökning)

    Är ni kvinnor nervösa av att gå till manliga gynekologer?

    Känner ni er bekväma med det och har bara erfarenheter eller skulle ni föredra kvinnliga sådana?

  • Svar på tråden Är ni kvinnor nervösa av att gå till manliga gynekologer?
  • Anonym (M)

    Att gå till gynekologen överhuvudtaget är ju inte jättebekvämt. Men jag har generellt inget problem med att gå till en manlig gynekolog, har haft en sådan under tiden jag studerade (20-25 ungefär). Han var helt okej. Tror det varierar mer från person till person än huruvida gynekologen är man eller kvinna. Men kan såklart förstå att det finns kvinnor som upplever det för obekvämt med en manlig gynekolog.

  • Anonym (Vill inte)

    Jag vill inte ha en manlig gynekolog. Har fått tid bokad till manlig vid ett par tillfällen men valt omboka till en kvinnlig.

  • Anonym (Nopp)

    Nej, gjort tusen VUL inför 15 IVF:er så det berör mig inte längre. Föredrar manliga dessutom! De kvinnliga har varit så hårdhänta.

  • Anonym (X)

    Har oftast haft manlig gynekolog och tyckt att det gått jättebra. Av kvinnliga är det endast en som varit bra, resten har varit allt från hårdhänta till rejält kränkande.

  • Anonym (Ghhg)

    Vill inte ha manlig gynekolog. Det är obehagligt nog som det är. Behöver ingen extra stress.

  • Anonym (Bäst)

    Ja tycker manliga är bäst dem har varit mer försiktiga , dem kvinnor jag stött på har vart för hårdhänta.

  • Anonym (Ulle)

    Jag vill hellre gå till manliga, har blivit taskigt behandlad av både kvinnlig gyn och ett par BM (fast några har varit mycket bra också).

    De manliga har varit mer försiktiga.

  • Fjäril Vingad

    Föredrar manliga faktiskt. De har oftast haft vett att vara lite försiktiga, medan kvinnliga oftare haft attityden "det här är inte så farligt" och varit mer hårdhänta.

    Fast min nuvarande råkar vara kvinna.

    Att gå till gyn är oavsett inte så jäkla kul. Men det är ju bra att undersöka sig då och då.

  • Anonym (nej)

    Kvinnor är mer hårdhänta, lite "äsch det här gör ju inte ont så sluta fjanta dig" attityd. Så föredrar män faktiskt.

Svar på tråden Är ni kvinnor nervösa av att gå till manliga gynekologer?