• Anonym (Mia)
    Äldre 23 Oct 08:12
    5697 visningar
    63 svar
    -1
    63
    5697

    Är detta sexuellt övergrepp? Behöver råd..

    Jag åkte ut för en otäck händelse nu på morgonen. Jag gick förbi några byggjobbare som stod och pratade. En av dem visslade på mig. Sedan sa en annan av dem: "Hej snygging, hur e läget?"

    Jag gick bara förbi som om inget hänt. Jag känner mig oerhört kränkt över detta. Att de tog sig rätten att bestämma över vad jag är och att de tilltalade mig utan samtycke. Tycker ni att jag ska polisanmäla händelsen som sexuella övergrepp eller ska jag verkligen låta detta passera?

  • Svar på tråden Är detta sexuellt övergrepp? Behöver råd..
  • Anonym (Q)
    Äldre 23 Oct 08:13
    #1

    Är du seriös?

  • Äldre 23 Oct 08:14
    #2
    +1

    Du verkar inte veta vad kränkt innebär.... SUCK!

  • Anonym (Mia) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 08:20
    #3
    Anonym (Q) skrev 2017-10-23 08:13:56 följande:

    Är du seriös?


    Ja, självklart. Så du menar att deras beteende är ok? Är du seriös?

    Jag känner inte alls att det är schysst att gå på mig i detta.
  • Anonym (H)
    Äldre 23 Oct 08:24
    #4
    Tofflans skrev 2017-10-23 08:14:23 följande:

    Du verkar inte veta vad kränkt innebär.... SUCK!


    Haha gick du på den lätta :D?!
  • Anonym (Johan­na)
    Äldre 23 Oct 08:32
    #5

    Anmäl både till polisen och till företaget om vad du har utsatts för. 

    Man ska kunna gå utan att bli förnedrad av män eller kvinnor.

  • Anonym (Häpp)
    Äldre 23 Oct 09:17
    #6
    +2

    Det är inte ok men dock inte sexuellt övergrepp. De de gör är inte olagligt och du kommer inte att få nån hjälp av polisen. Tilltal och verbala kränkningar måste vara grövre eller upprepande för att anses som olagliga.

    Däremot är det ett problem för arbetsgivaren om deras personal uppför sig på detta sätt. De riskerar att tappa uppdrag och bli hånade i social media och få dåligt rykte.

    Det du skall göra är att meddela bolagets personalchef eller ännu hellre marknadschef. Sen skall du ta en bild av gubbarna och lägga ut dom på insta eller liknande med texten " xx har anställda som tror att det är 1800-tal och beter sig som svin"

  • Anonym (Okej)
    Äldre 23 Oct 09:28
    #7

    det är inte ett övergrepp men räknas som sexuella trakasserier. Du ska inte behöva ses som ett ting för andra. Allt som får dig att känna dig illa till mods är att gå över gränsen.

  • Äldre 23 Oct 09:35
    #8

    Det är inte ens sexuella trakasserier. Detta har gått till överdrift och är så jäkla löjligt.

    Ta det som en komplimang.

    Han tyckte du var snygg.

    Skillnad hade varit om han hade gått efter dig eller fortsatt att skrika efter dig.

    Polisen kommer bara att skratta.

  • Anonym (Okej)
    Äldre 23 Oct 09:44
    #9
    Magnus81 skrev 2017-10-23 09:35:03 följande:

    Det är inte ens sexuella trakasserier. Detta har gått till överdrift och är så jäkla löjligt.

    Ta det som en komplimang.

    Han tyckte du var snygg.

    Skillnad hade varit om han hade gått efter dig eller fortsatt att skrika efter dig.

    Polisen kommer bara att skratta.


    Varför ska man ta det som en komplimang att män behandlar kvinnor som saker? Och läs på lite. Det kallas sexuella trakasserier. Oavsett vad du anser om saken.
  • cb66
    Äldre 23 Oct 09:48
    #10
    Magnus81 skrev 2017-10-23 09:35:03 följande:

    Det är inte ens sexuella trakasserier. Detta har gått till överdrift och är så jäkla löjligt.

    Ta det som en komplimang.

    Han tyckte du var snygg.

    Skillnad hade varit om han hade gått efter dig eller fortsatt att skrika efter dig.

    Polisen kommer bara att skratta.


    Du har fel.
Svar på tråden Är detta sexuellt övergrepp? Behöver råd..