• Anonym (?)

    Varför får man inte gå på öppna förskolan om man har plats på en vanlig förskola?

    Jag hörde att pedagogen på "vår" öppna förskola sa till en mamma vars barn ska börja på dagis att de inte kan komma dit mer då ÖF är för barn som inte har plats på en förskola. Mitt barn ska börja med 2 dagar per vecka. Är vi inte välkomna på öppnis då? Det är alltså inte åldern som är problemet, den är till barn upp till 5 år. Någon som kan berätta varför det är så?  

  • Svar på tråden Varför får man inte gå på öppna förskolan om man har plats på en vanlig förskola?
  • Anonym (?)

    Ville posta detta i "Föräldraskap" men det blev lite fel...

  • Anonym (Polly)

    På vår ÖF fanns ingen personal på det viset utan var bara en lokal där f-lediga kunde träffas med barnen.

  • Carabellis kusp

    Det beror på vilken ÖF det är. I Sthlm där jag var föräldraledig fick man gå på kyrkans men inte på den kommunala. Resursfråga kanske?

  • NELJ

    Jag har för mig att öppna förskolan i första hand är för barn som inte har annan barnomsorg. Du kan säkert läsa om hur det står till på din kommuns hemsida.

    Sen har jag svårt att tro att de skulle slänga ut dig om du gick dit nån gång...?

  • Anonym (Oj)

    Här är alla väldigt välkomna! Dessutom har man ju ofta barn i olika åldrar och kanske då 15-timmarsbarn... dessa har vi ofta träffat på. Och även gått själva och tagit med storasyskon...

Svar på tråden Varför får man inte gå på öppna förskolan om man har plats på en vanlig förskola?