• Äldre 23 Oct 16:51
    2519 visningar
    3 svar
    3
    2519

    Ångrar min abort så fruktansvärt

    Jag fick veta att jag var gravid i v 11+5 när jag var på en gyn undersökning. Allt hände väldigt fort och jag bokade tid för kirurgisk abort (dom som rekommenderade) redan då. Jag hade mina aningar om det sen innan och sagt det till min pojkvän som då inte ens frågade vad jag ville utan tvingade mig mer eller mindre till abort. Jag var tydligen för långt gången för en kirurgisk abort enligt sjukhuset så fick byta till medicinsk. Vart inlagd fredag fm och utskriven söndag em. Värsta helgen i mitt liv. Gyn var på samma korridor som BB. Samtidigt som jag knaprade piller som skulle döda det lilla foster i mig så såg jag hur nyblivna föräldrar går omkring med sina små. Värkarna kom söndag och fick stora mängder morfin tills att det lilla fostret kom. Fick hjälp till toaletten av mina sköterskor och där såg jag hur den lilla kroppen livlöst hängde i mitt underliv. 
    Jag ångrar mig så mycket och vet inte hur jag ska gå vidare. Barn är det finaste och bästa jag vet. Känner mig helt meningslös som inte lyssnade på mig själv, ville aldrig göra denna abort. Någon som vet hur man går vidare?

  • Svar på tråden Ångrar min abort så fruktansvärt
  • Anonym (Z)
    Äldre 23 Oct 16:57
    #1

    Blir både ledsen och arg när jag läser gång på gång om hur kvinnor gör abort för att deras man/pojkvän tvingar dem, hotar dem och så vidare...

    DU bestämmer själv över din kropp.

    Lämna aset. Hutta en kurator och bearbeta din förlust.

  • Anonym (Lilo)
    Äldre 23 Oct 17:52
    #2

    Det känns jättejobbigt nu självklart, men att få ett barn med en helt ovillig pappa är inte ett lätt liv heller.

    Med tiden kommer detta långsamt att blekna men du kommer ibland att må dåligt och känslorna kommer att komma tillbaka när andra får barn eller du träffar småbarn. Så se till att hålla dig sysselsatt nu ett tag, är mitt bästa tips. Och kanske be om några samtal med psykolog på vårdcentral, för att reda ut dina känslor.

    Det som är gjort är gjort, och inget liv är utan fel och ånger.
    Det enda man kan göra är att med alla medel försöka förhindra att man kommer i samma läge en andra gång.

  • Anonym (Vethu­rdetkä­nns)
    Äldre 23 Oct 19:26
    #3

    Det är som att jag läser min inlägg. Vet precis vilken panik, ångest, ånger och sorg du känner just nu. Ett hjärta som gått i bitar. Vi gjorde abort i vecka 10+5 och det var det värsta jag gjort i mitt liv. Läs min inlägg -> mår så dåligt efter abort från 14/10. Stor kram på dig och hoppas att livet kommer kännas lite lättare för oss snart. Har du någon stöd?

Svar på tråden Ångrar min abort så fruktansvärt