• FurirE

    Valde att förlåta killens otrohet, försöker glömma men den han träffade förstör

    Har varit tillsammans med min sambo i 7 år, han var otrogen under min 2a graviditet och jag förlät, 2 år senare gör han det igen men på ett riktigt vidrigt sätt. Han går bakom ryggen med en tjej som jobbade på samma jobb och som jag dessutom fixat jobbet till då vi har en gemensam vän. Hela denna sommar var så vidrig då han berättar i början av sommaren vad han gjort men ångrat sig. Jag säger att jag måste fundera på om jag fortfarande vill. Efter några veckor säger jag att vi ska lösa det och att jag inte vill ge upp oss. Jag kämpar att förlåta honom. I slutet av aug kommer det fram massa saker, bl.a. att samma helg vi firar 7 år på hotell så har han suttit och beställt blombud till henne för hon fyller och andra riktigt vidriga saker. Att han fortsatte att träffa henne ganska länge efter att han erkänt. Han trodde inte jag skulle förlåta var hans ursäkt. Jag vill ändå och gör mitt bästa för att glömma, att komma över något sånt här är nog för de flesta omöjligt och jag kämpar, hans fd älskarinna gör det inte lättare hon har startat ett fejkat instagram konto där man ska tro att det är min sambo. Hon har hotat med att komma hit, hotat min sambo att hon ska göra illa mig och barnen och massa saker. Vi kan inte anmäla då vi inte har bevis. Jag har bett henne lämna oss ifred flera gånger och hon har själv ett barn så jag fattar verkligen inte hur man kan vara så ego, hon sårad hon än är borde hon fatta att det hon gör drabbar oskyldiga barn. Hur arg hon än är på min sambo. Hur ska jag gå Vidare när det är som det är?

  • Svar på tråden Valde att förlåta killens otrohet, försöker glömma men den han träffade förstör
  • Anonym (Gå vidare utan svikaren)

    Förutom att anmäla henne för eventuella hotelser, så ska du inte ägna henne en tanke. (Är det med hotelserna ens sant? Har du hört/bevittnat det med egna ögon? Om det är din sambos påståenden att hon hotat er, så kan du ignorera påståendet, då det till 99.9% är en lögn). Det är inte hon som är grundproblemet, utan din sambo.

    Förlåt att jag säger detta, men jag tror chansen att han kommer förändras är nästan lika med noll... har själv varit med en som varit upprepat otrogen. Och såna människor har rätt ofta väldigt djupa problem med sig själva. (I mitt fall hade exet en dold personlighetsstörning. Obotligt).

    Att han, efter att ha erkänt, och medan du kämpade för att förlåta honom, fortsatte vara otrogen, är INTE för att han "trodde att du ikte skulle förlåta". Ursäkta men det är den sämsta undanflykten jag nånsin hört. Han fortsatte vara otrogen av ett gäng möjliga andra olika anledningar. En anledning kan vara tvärtom, stt hsn kände sig SÅ säker på att du skulle förlåta honom, så att han lika gärna kunde fortsätta leka ett tag till. För även om du kom på att han hade lekt ett tag till, så skulle du ju förlåta det också.... (och det är ju ungefär där ni är nu...).

    En annan anledning är att han nog inte riktogt brydde sig om ifall du skulle förlåta eller ej. Han ville fortsätta leka och gjorde det, oavsett ev. konsekvens....

    Två av de bästa ordspråken jag nånsin hört är:

    "När någon visar dig vem de verkligen är, tro dem första gången". Och "Vi lär andra hur de kan behandla oss".

    Din sambo har visat dig inte mindre än 3 gånger nu, vem han är. En svikare och en lögnare. Och det du lärt honom är nog tyvärr, att det funkar att vara otrogen mot dig, för du stannar ändå....

    Förlåt om jag uttrycker mig rakt och ärligt, det ksn tyckas hårt... men jag vet hur svårt jag själv hade att se det hela utifrån.... för alla andra var det klart som korvspad att mitt ex behandlade mig som skit, genom sina upprepade svek och otroheter. För mig tog det tid att ta in, och att hitta min självrespekt och lämna. Hoppas du också hittar din självrespekt och lämnar en person som behandlar dig så totalt respektlöst.... ta hand om dig.

  • Anonym (suck)

    Fattar inte varför vissa människor envisas med att sabba sina liv genom att leva med idioter.

    TS, galningen din man drog över har inte ett skit med saken att göra, problemet är inte hon, problemet är du och din man. Han är ett jävla as, och du är för svag och naiv för at göra något åt det

  • FurirE

    Mkt medveten om att han gjort fel och att fokusen ligger på oss. Vi inkl han gör allt vi kan för att laga oss. Terapi mm. Och tro mig han tar på sig all skuld. Livet är inte svart eller vitt. Det är lätt att säga si och så när man är i andra skor. Mitt aktiva val är att kämpa för oss. Och vi jobbar som familj och våra barn för att vi alla ska ha det bra. Jag vill dock inte alltid bli påmind om hans snesteg genom att hon inte lämnar oss ifred. Jag begriper inte vad hon pysslar med. Hon har själv barn och borde fatta att hon inte ska förstöra mer än hon redan gjort.

  • Anonym (Jösses)

    Du måste ha en FRUKTANSVÄRT dålig självkänsla och självrespekt som stannar med honom, visst att en eller flera graviditeter markant sänker en kvinnas sexuella marknadsvärde, men du kan garanterat hitta någon bättre än honom.

  • FurirE
    Anonym (Jösses) skrev 2017-11-15 20:34:16 följande:

    Du måste ha en FRUKTANSVÄRT dålig självkänsla och självrespekt som stannar med honom, visst att en eller flera graviditeter markant sänker en kvinnas sexuella marknadsvärde, men du kan garanterat hitta någon bättre än honom.


    Du måste ha ett oerhört dåligt liv som tycker att du måste trycka ner en tjej som så öppenbart kämpar med svårigheter. Men om det får lilla du att känna dej bättre så är inte jag den som är den. Hejja dej, det blir bättre;)
  • Anonym (H)

    Bara för att hon har barn betyder inte att hon är smart nog att låta bli att förstöra. Sambons fd kk gjorde sitt yttersta för att förstöra mellan mig och honom (då pratar vi inga milda grejer). Hon har 3 eller 4 barn tror jag.

    För övrigt tycker jag att du ska lämna honom. Han är totalt respektlös mot dig som har varit otrogen flera gånger. Om han dessutom uppvaktat med blombud på födelsedagen så tycker jag det tyder på att han har känslor för henne. Av mina erfarenheter av otrohet så bara man klivit över gränsen en gång så har dom väldigt svårt för att sluta. Jag hade aldrig mer kunnat lita på den mannen igen iaf (jag förlät mitt ex ett x antal ggr för otrohet men till slut litade jag inte på ett ord han sa).

  • Anonym (Jösses)
    FurirE skrev 2017-11-15 20:41:36 följande:
    Du måste ha ett oerhört dåligt liv som tycker att du måste trycka ner en tjej som så öppenbart kämpar med svårigheter. Men om det får lilla du att känna dej bättre så är inte jag den som är den. Hejja dej, det blir bättre;)
    Trycka ner? Att hon har en dålig självkänsla och självrespekt är ju uppenbart, och att barn sänker ens sexuella marknadsvärde något djävulskt är ett faktum.
    Sen kan jag inte tycka synd om henne då det är hon som har valt att stanna kvar med en karl som försätter henne i dessa "svårigheterna".
  • Pussan
    Anonym (Jösses) skrev 2017-11-15 21:03:10 följande:
    Trycka ner? Att hon har en dålig självkänsla och självrespekt är ju uppenbart, och att barn sänker ens sexuella marknadsvärde något djävulskt är ett faktum.
    Sen kan jag inte tycka synd om henne då det är hon som har valt att stanna kvar med en karl som försätter henne i dessa "svårigheterna".
    Och du har aldrig hört talas eller läst om känslor?
  • Anonym (suck)
    Pussan skrev 2017-11-15 22:47:21 följande:
    Och du har aldrig hört talas eller läst om känslor?
    Och du har aldrig hört talas om eller läst om att välja vad man gör av sina känslor? Eller agerar du alltid på första bästa känsla utan att tänka?
  • Anonym (Jösses)
    Pussan skrev 2017-11-15 22:47:21 följande:
    Och du har aldrig hört talas eller läst om känslor?
    Tycker du synd om någon som är bakfull? Det är lite samma sak här, väljer man att stanna med någon som har visat sig helt sakna ett moraliskt kompass så får man faktiskt skylla sig själv.
Svar på tråden Valde att förlåta killens otrohet, försöker glömma men den han träffade förstör