• ryckarn34

    Billigaste sättet att skicka? Snabb hjälp uppskattas!

    Har en vinterjacka som jag ska skicka iväg ca 40 mil. Vad är det absolut billigaste sättet att skicka på? 

    Den väger väll strax under 1 kilo och går att få väldigt liten om man trycker ihop den. 

    Jag läste någonstans om att de gick att skicka i någon påse från posten från 35 kr. Hur gör man det? Senast jag var hos mitt ombud och skulle skicka något kostade det mig 225kr (helt sjukt), vill gärna slippa det denna gång. 

    All hjälp uppskattas!

  • Svar på tråden Billigaste sättet att skicka? Snabb hjälp uppskattas!
  • Vickan I

    Kolla postens skicka lätt (googla). Tror det kostar 53 kr. Även spårbart för både avsändare och mottagare då.

  • Åsa

    Det är värt att kolla ifall ex Schenker eller DHL skulle vara billigare för den enskilda försändelsen.

    Om du säljer något oattraktivt för några kronor på Tradera till mottagaren kan du boka billigare Schenker- eller DHL-frakt via Tradera till "vinnaren"... Förutsätter att du har lust att konstra med allt detta.

  • Åsa

    Fraktpåsar är bra att skicka textilier i. Alternativ är två hoptejpade tillplattade plastkassar utanpå varandra.

  • Gizmo
    Vickan I skrev 2017-10-24 20:19:54 följande:
    Kolla postens skicka lätt (googla). Tror det kostar 53 kr. Även spårbart för både avsändare och mottagare då.
    Men hur kan det vara så billigt? Att skicka spårbart (rekommenderat) brukar kosta ca 80 kr. 
Svar på tråden Billigaste sättet att skicka? Snabb hjälp uppskattas!