• Äldre 24 Oct 21:34
    3704 visningar
    14 svar
    14
    3704

    Vilket flicknamn är finast?

    Kommentera gärna vad ni tycker om namnen :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket flicknamn är finast?
  • Äldre 24 Oct 21:35
    #1

    Gillar Ester mest! Även Celine och Lilja var fina!:)


    BF 20 December 2017
  • Kusin Krakel
    Äldre 24 Oct 21:45
    #2
    +1

    Röstade på ester. Inget av namnen är riktigt min stil. Gillar dock blomnamn men förerrar Viola och Dahlia framför Lilja. Älskar Rose och Daisy, men då ska man vara engelskspråkig. Fideli tänker jag på Vita Stenen, Feline har jag aldrig hört förut. Felicia känns väldigt sent 90-tal, och också lite hårt i mina öron. Celine är helt ok, lite för tjusigt/sirligt, men ett fint namn ändå. Så Ester eller Celine slår jag ett slag för.

  • Äldre 24 Oct 22:22
    #3
    +1

    Ester! Löve it! Starkt, vackert, seriöst, gångbart. Felicia är bra. Lilja fint. Resten gillar jag inte alls.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 24 Oct 22:38
    #4

    Ester är finast och på andraplats väljer jag Celine.

  • JTo
    Äldre 24 Oct 22:42
    #5

    Fideli (kände världens gulligast tjej som hette så när jag var yngre så jag är nog lite partisk :) ) och Felicia.

  • Äldre 25 Oct 13:17
    #6

    Ester tycker jag är finast.

  • Äldre 27 Oct 08:16
    #7
    +1

    Fideli kallar min dotter (och flera på förskolan) sin snippa, så det är ett tragiskt namn att ha.

    Feline som "kattdjur"? Ett ännu dummare namn. 

    Känns som du blandar namn med ord du sett och tror är namn

  • Äldre 29 Oct 21:12
    #8

    Feline är ljuvligt och mitt absoluta favorit- flicknamn! Bambis flickvän heter ju feline, dessutom betyder det ?katt? på latin, kan ju inte bli finare än så!

  • Äldre 30 Oct 10:59
    #9

    Tack för alla röster! :)

    Vi har nu kommit fram till att om det är en liten tjej som tittar ut så kommer det inte bli något av dessa namn. Utan det blir nog en liten Hilda :)

  • Äldre 30 Oct 15:00
    #10
    Lovisatyra skrev 2017-10-30 10:59:01 följande:

    Tack för alla röster! :)

    Vi har nu kommit fram till att om det är en liten tjej som tittar ut så kommer det inte bli något av dessa namn. Utan det blir nog en liten Hilda :)


    Mycket vackert och bra!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 5 Mar 15:39
    #11

    Alla namnen är döfula,

  • Äldre 5 Mar 15:39
    #12
    Lovisatyra skrev 2017-10-30 10:59:01 följande:

    Tack för alla röster! :)

    Vi har nu kommit fram till att om det är en liten tjej som tittar ut så kommer det inte bli något av dessa namn. Utan det blir nog en liten Hilda :)


    Bra val!
  • Äldre 5 Mar 15:41
    #13
    crispnuggets skrev 2017-10-29 21:12:26 följande:

    Feline är ljuvligt och mitt absoluta favorit- flicknamn! Bambis flickvän heter ju feline, dessutom betyder det ?katt? på latin, kan ju inte bli finare än så!


    Bambis tjej heter Faline. Ingen person med kunskap i engelska döper ett barn till Feline.
  • Äldre 5 Mar 19:32
    #14

    Nä, men Dick går bra va?

Svar på tråden Vilket flicknamn är finast?