• Anonym (Fråga)

    Utstående öron

    Hej, jag är en kille på 14 år som har ett problem, mina öron. De sticker ut alldeles för mycket och jag irriterar mig väldigt mycket på dem. Men det ända man kan göra om man vill förändra är en operation, och jag vet inte hur jag ska tycka om det.

    Jag började egentligen inse att mina öron var stora och utstående efter en tid på högstadiet, och det berodde nog på att någon sa något om mina öron. Idag håller alla killarna på med varandra, kallar öknamn och sånt, och jag brukar inte dra mig in i det, men får ibland höra ordet ?monkey - apa? Jag blir inte alls mobbad eller så eftersom att alla håller på med alla, fast jag mår inte bra av att höra det. Mitt självförtroende har försämrats och det känns om att var jag än går så tittar alla på mina öron även fast de kanske inte gör det.

    Vad ska jag göra? Brukar bära luva allt oftare för att dölja öronen, men jag vill inte heller att det ska vara så. Jag har kollat upp på nätet om operationer, och helst av allt hade jag bara velat få öronen mindre utstående, för att få dem mindre är knappast möjligt. Jag har sagt någon gång till mina föräldrar att jag tycker att mina öron är stora, och de frågar då ?har något retat dig?? ?När du är tonåring tänker mycket på hur du ser ut, men andra ser inte det du ser?. Jag har inte vågat säga till dem att jag mår dåligt av mina öron, och jag vet inte vad jag ska göra... Hur dyr är en operation, och är en operation den bästa lösningen?

Svar på tråden Utstående öron