• Anonym­KL
    Äldre 24 Oct 23:31
    30966 visningar
    181 svar
    181
    30966

    BERÄKNAD FÖRLOSSNING JULI 2018

    Bf juli månad 2018 (-_-)

    Hej alla glada

    Jag har precis plussat och är super super glad vi har kämpat i ett år och en månad och ÄNTLIGEN så händer det!!! har 2 barn och 2 MF i bagaget så jag är nu glad nervös och orolig för missfall men hoppas att det går vägen den gången jag försöker vara positiv iaf.

    Nu kollar man överallt och läser om graviditets veckor och allt som har med graviditet att göra :) :) SPÄNNANDE*) (*_*)

    Det kanske finns fler där ute som precis ha plussat och vill följas åt under graviditeten. Hoppa in i tråden så har vi varandra att peppa och bolla med :) *) *)

  • Svar på tråden BERÄKNAD FÖRLOSSNING JULI 2018
  • Äldre 27 Oct 19:48
    #41
    Malni skrev 2017-10-27 16:05:12 följande:

    Ja jag fattar verkligen inte än, känns super konstigt!

    Jag har berättat för min bästa vän och min kusin som jag jobbar ihop med, annars tänkte jag försöka hålla mig tills julafton och göra en rolig grej av det! Men det är så långt kvar, får se om jag klarar det haha! :)

    Ni då? :) :)


    Så svårt!!! Det är långt till jul.

    Tror vi kommer berätta för typ närmsta familjen gaaabska snart. Men vänner får vänta!

    Svårt o hålla sig! Men först ska vi landa i det...

    Är endast i v. 4... men man vill ju dela glädjen med fler :)
  • Anonym­KL Trådstartaren
    Äldre 27 Oct 23:05
    #42

    Härligt Grattis alla som precis har plussat:) :)

    alltså är ni så hungriga som jag?? känns lite förtidigt men blir ju hungrig mkt oftare nu! om man googlar vad man behöver äta vid det stadiet så ska man enligt dom klara sig på nån extra frukt o nåt glas youghurt lr vet inte vad det var! men huur?? känns som att jag skulle behöva ett kilo frukt o typ 2 liter yoghurt och hel kyckling extra hahaha okej nu överdrev jag lite men seriöst!!! det va nån som prata om mat på natten! det första jag gör när jag öppnar ögonen är o öppna kylskåpet och ta med mat till sängen!! hur ska man göra föratt inte gå upp i vikt?? gick upp jätte mkt i mina förra graviditeter, kan inte gå runt hungrig och vill inte gå upp jätte mkt hur gör man!! jag mår inte illa i mina graviditeter istället fpr jag värsta matlusten från dag 1!!! stora bekymmer haha

  • Äldre 28 Oct 08:06
    #43
    FruSi skrev 2017-10-27 19:48:20 följande:

    Så svårt!!! Det är långt till jul.

    Tror vi kommer berätta för typ närmsta familjen gaaabska snart. Men vänner får vänta!

    Svårt o hålla sig! Men först ska vi landa i det...

    Är endast i v. 4... men man vill ju dela glädjen med fler :)


    Haha ja man vill ju det!!

    Jag ska berätta för min en av mina bästa vänner som jag jobbar ihop med också snart, kan vara bra kanske om man är trött eller mår dåligt på jobbet.. Hur mår du? :)
  • Äldre 28 Oct 08:16
    #44
    AnonymKL skrev 2017-10-27 23:05:59 följande:

    Härligt Grattis alla som precis har plussat:) :)

    alltså är ni så hungriga som jag?? känns lite förtidigt men blir ju hungrig mkt oftare nu! om man googlar vad man behöver äta vid det stadiet så ska man enligt dom klara sig på nån extra frukt o nåt glas youghurt lr vet inte vad det var! men huur?? känns som att jag skulle behöva ett kilo frukt o typ 2 liter yoghurt och hel kyckling extra hahaha okej nu överdrev jag lite men seriöst!!! det va nån som prata om mat på natten! det första jag gör när jag öppnar ögonen är o öppna kylskåpet och ta med mat till sängen!! hur ska man göra föratt inte gå upp i vikt?? gick upp jätte mkt i mina förra graviditeter, kan inte gå runt hungrig och vill inte gå upp jätte mkt hur gör man!! jag mår inte illa i mina graviditeter istället fpr jag värsta matlusten från dag 1!!! stora bekymmer haha


    Haha jag känner exakt som du! Skönt att man inte är ensam..!! Trodde inte det skulle kännas så här mycket så tidigt! Men tänk att det är ju i början det mesta utvecklar sig även om den är pytteliten, kanske inte så konstigt att det behövs extra näring!! :)

    Men asså Livsmedelsverket skriver ju ändå att dom rekommenderar ett halvt kilo frukt om dagen det är ju rätt mycket haha!! Och att man behöver mer näring och inte mer kalorier (hur man nu får ihop det), så det gäller väl att göra sitt bästa att äta så näringstät mat som möjligt, äter man nyttigt borde man inte gå upp så mycket extra kanske? Jag har ingen aning haha!!

    Men känns svårt att äta sig tjock på äpplen tillexempel :)

    Men vi åt räkmackor med massa majonäs på igår, det är nog lite värre hehe :P

    Men jag tror iaf att man ska äta när man är hungrig, att man ska lyssna på kroppen :)
  • Äldre 28 Oct 08:18
    #45
    Aurora023 skrev 2017-10-27 18:24:14 följande:

    Hej! Hoppar också in här! Väntar mitt andra barn via ivf.

    Mina symtom är mkt växtvärk och som en tyngd i livmodern. Väldigt ömma bröst och kissar tidiga mornar så kan inte somna om efter det, brukar vara runt 06.... Morgonpigg alltså!


    Grattis! <3

    Jag är också sjukt morgonpigg!!

    Jag var gravid en gång när jag var 18 som jag inte behöll, då var det verkligen tvärt om!

    Kunde inte ta mig upp ur sängen, sån sjuk trötthet.. Konstigt ändå!
  • Äldre 28 Oct 08:26
    #46
    Chelsea123 skrev 2017-10-27 18:36:42 följande:

    Vilken vecka är du i? Ringde bara och dem frågade mest om jag gick på mediciner osv :) man ska ju räkna från första dagen på senaste mensen, men jag kan inte göra det så appen räknar från min ägglossning och 2 veckor tillbaka :) vi har berättat för mina föräldrar men ingen mer ni då? :)


    Bara 4.1 enligt naturalcycles, men den är nog ganska exakt! Men den räknar ju från mensens första dag..

    Jag hoppas på att få göra ett tidigt ultraljud eftersom jag har endometrios och oroar mig lite för att det är vanligare att det sätter sig i äggledaren då..:(

    Två olika läkare har sagt till mig att jag inte kan bli naturligt gravid, så nu när det här lilla miraklet har hänt så hade det ju inte varit kul!! Med en äggledare och endo, det är min mardröm..

    Men på nått sätt så känns det bra i magen, jag tror inte att det är så, men skönt att kolla det så man slipper tänka på det ialla fall :)

    Okej :) Jag har berättat för min bästa vän och min kusin som jag jobbar ihop med bara än så länge :)
  • Äldre 28 Oct 08:55
    #47
    Malni skrev 2017-10-28 08:26:29 följande:

    Bara 4.1 enligt naturalcycles, men den är nog ganska exakt! Men den räknar ju från mensens första dag..

    Jag hoppas på att få göra ett tidigt ultraljud eftersom jag har endometrios och oroar mig lite för att det är vanligare att det sätter sig i äggledaren då..:(

    Två olika läkare har sagt till mig att jag inte kan bli naturligt gravid, så nu när det här lilla miraklet har hänt så hade det ju inte varit kul!! Med en äggledare och endo, det är min mardröm..

    Men på nått sätt så känns det bra i magen, jag tror inte att det är så, men skönt att kolla det så man slipper tänka på det ialla fall :)

    Okej :) Jag har berättat för min bästa vän och min kusin som jag jobbar ihop med bara än så länge :)


    Stort grattis skönt att det gått vägen, min syster har också endometrios och dem har misstänkt mig också men aldrig kollat upp det!

    Gick det snabbt att få tid på mvc för dig? Vill också ha ett tidigt, har hört att man kan betala för det om dem inte erbjuder så vi får väl se :)
  • Äldre 28 Oct 15:07
    #48
    Chelsea123 skrev 2017-10-28 08:55:08 följande:

    Stort grattis skönt att det gått vägen, min syster har också endometrios och dem har misstänkt mig också men aldrig kollat upp det!

    Gick det snabbt att få tid på mvc för dig? Vill också ha ett tidigt, har hört att man kan betala för det om dem inte erbjuder så vi får väl se :)


    Okej, hoppas inte du har det!

    Jag blev symptomfri tack vare homeopat och Kinesisk akupunktur, plus att jag varit noga med maten.. Undvikit gluten, socker, mjölkprodukter, sojaprodukter och kaffe.. plus att jag är vegetarian förutom fisk haha.. det har varit jättejobbigt, men så värt det.. och även om det inte låter som det, så finns det massa gott man kan äta haha :)

    Kanske kan hjälpa för din syster med? :)

    Ja men det tycker jag, jag ringde i torsdags och fick tid på tisdag :)

    Jasså är det så, det kanske är värt i så fall :)
  • Äldre 28 Oct 21:21
    #49
    Malni skrev 2017-10-28 08:18:48 följande:

    Grattis! <3

    Jag är också sjukt morgonpigg!!

    Jag var gravid en gång när jag var 18 som jag inte behöll, då var det verkligen tvärt om!

    Kunde inte ta mig upp ur sängen, sån sjuk trötthet.. Konstigt ändå!


    Jag är dock overkligt trött på kvällarna :)

    Grattis till dig med!!!
  • Äldre 28 Oct 22:02
    #50

    Hej alla!

    Jag vill också hoppa in här för jag plussade i onsdags, enligt appen preglife (baserat på min senaste mens första dag) så går jag in i v6 imorgon och har än så länge bf 30/6 :D

    Jag och min sambo är överlyckliga trots att vi bara försökt sedan augusti, men man är också som många andra skriver väldigt orolig eftersom det är så tidigt in i graviditeten än. Det är vår första graviditet.

    Vi har kommit överens om att inte berätta för någon förrän vi passerat v12 (lagom till julafton) för att vara på den liite säkrare sidan. Men en jobbarkompis vet faktiskt om det för vi har pratat om detta sedan jag och min sambo beslöt oss för att börja försöka bli gravida eftersom hon befinner sig på samma plan. Det är ju så himla jobbigt att gå och bära på en sådan fantastisk nyhet helt för sig själv, haha.

Svar på tråden BERÄKNAD FÖRLOSSNING JULI 2018