• Äldre 25 Oct 10:52
    35641 visningar
    38 svar
    38
    35641

    Vad ska man ha i tacos?

    Tjenixen! Jo tacos är ju mångas favoriter, så till saken. Vad kan man ha i tacos?

    Tacos-bröd, taco-chips, gurka, majs (måste), tomater, taco-"köttfärs", gräddfil/turkisk yougurt, taco-så, ost, guacamole, sallad...

    Ska man köra med paprika? Och oliver? Små små kycklingbitar?

  • Svar på tråden Vad ska man ha i tacos?
  • Äldre 25 Oct 10:56
    #1

    Paprika och bönor har vi ofta. Kryddrostade kikärtor är gott det med

  • Äldre 25 Oct 10:57
    #2

    Grejen med tacos (vår svenska variant) är väl att du kan ha i precis vad du vill. Det är väl en av anledningarna till att så många gillar det.

  • Äldre 25 Oct 11:00
    #3

    Med barn eller vuxna ?

    Tycker Tortillas är ett bra sätt att lura barn att ta grönsaker (gurka/tomat)

  • Äldre 25 Oct 11:00
    #4

    vi har köttfärs, sallad, gurka, tomat, paprika, majs, ananas, lök, vitlössås, tacosåser, tacochips,, tacobröd. 
    sen brukar vi oxå koka ris och ha till så de blir lite mera mat för barnen. 

  • Äldre 25 Oct 14:19
    #5

    VI har ett ganska enkelt tacos-bord. Tortillabröd, köttfärs, lök, gurka, sallad, tomat, majs, sås och chilimajo samt gräddfil till dottern och koriander till mig.

  • Äldre 25 Oct 15:03
    #6

    Jag brukar har köttfärs eller annat protein (fisktacos, kycklingtacos, eller annat kött än köttfärs, typ pulledpork eller finstrimlad biff), paprika, tacosås, guacamole, paprika, tomat, lök, sallad, ananas, majs, svamp och ost. Kanske inte alla saker samtidigt men allt har jag då och då... 


    Det mesta av funkar i slutändan! Enda gången jag reagerat på vad folk har i sina tacos var när en kompis till mig hade blåbär tillsammans med övriga ingredienser... 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Äldre 25 Oct 15:31
    #7

    Allt som är gott. Det är det som är det bästa med "plocka ihop själv-rätter".


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Glinda från Oz
    Äldre 25 Oct 15:43
    #8

    Jag brukar oftast ha banan, majs, lök, tomat, champinjoner, och paprika. Någon gång har jag haft fetaost i, det är gott men det blir mer som en wrap då.

  • Äldre 25 Oct 17:42
    #9

    Jag tror inte så många gör sina tacos som mig, men såhär tycker jag är godast:
    Tacotubs med tacochips i och ost på, som får smälta i ugnen. Sedan i köttfärsen häller man i tacokrydda och tacosås medan den är i stekpannan. Tillbehör: gurka och tomat är alltid med, ofta även paprika och oliver, och ibland också champinjoner och mer riven ost.

    Nu blev jag sugen på tacos, haha. Det är min favoritmat!

  • HelaGo­tland
    Äldre 25 Oct 19:09
    #10

    Taco tubs.
    I botten: Köttfärs: Blandfärs med lök och paprika som steks upp med tacokrydda.
    Ovanpå: 
    Hackad lök
    Hackad paprika
    majskorn
    gurka i småbitar
    ev salladsblad i strimlor
    småtomater i bitar
    Tacosås tomatiserad
    Guacamole (avocado, lime, vitlök, lite kryddor och gräddfil som blandas till en mojsig sås)

    Blandar man hackad lök (gärna silverlök), tomat, koriander och limesaft  (+ salt) får man en fräsch "Pico de gallo" till.

Svar på tråden Vad ska man ha i tacos?