• Äldre 25 Oct 15:44
    11973 visningar
    12 svar
    12
    11973

    Varför välja postnord,Dhl eller schenken

    Varför skicka paket med Postnord, Dhl eller schenken?
    Kan förstå om man är företagare!

    Men privat person?
    Dom kommer ju fram och är billigare med frimärken eller?
    Jag är gammalmodig och skickar på det gamla sättet.

  • Svar på tråden Varför välja postnord,Dhl eller schenken
  • Stårsc­han
    Äldre 25 Oct 15:48
    #1

    Vet du inte ens att Postnord och Posten är samma sak?

  • Äldre 25 Oct 16:25
    #2

    Eh, specificerar man inte hur det ska skickas så blir det postnord. Det är det som är standard. Så du skickar most likely med postnord.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 25 Oct 16:27
    #3
    Xersix skrev 2017-10-25 15:44:21 följande:

    Varför skicka paket med Postnord, Dhl eller schenken?
    Kan förstå om man är företagare!

    Men privat person?
    Dom kommer ju fram och är billigare med frimärken eller?
    Jag är gammalmodig och skickar på det gamla sättet.


    för det första så är PostNord "gamla sättet", dvs posten.

    För det andra så är både DHL och Schenker bättre på paket än PostMord, och i många fall billigare också.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (M)
    Äldre 25 Oct 16:29
    #4

    De senare är ofta billigare för skrymmande grejer jämfört med postnord (som alltså är de som slickar dina grejer med "vanliga frimärken").

  • Anonym (M)
    Äldre 25 Oct 16:29
    #5

    *skickar - autocorrect

  • Äldre 25 Oct 16:50
    #6
    Stårschan skrev 2017-10-25 15:48:20 följande:

    Vet du inte ens att Postnord och Posten är samma sak?


    Skiter i vilketCool
  • Äldre 25 Oct 16:55
    #7
    Aniiee skrev 2017-10-25 16:27:49 följande:
    för det första så är PostNord "gamla sättet", dvs posten.

    För det andra så är både DHL och Schenker bättre på paket än PostMord, och i många fall billigare också.
    Hur mycket biligare?
    Det blir ju massa tramms med utskrivning från skrivare och sånt.
    Förstår att man använder DHl eller schenken utomlands.
    Men inrikes funkar ju posten bra.
  • Äldre 25 Oct 17:06
    #8
    Xersix skrev 2017-10-25 16:55:32 följande:
    1 Hur mycket biligare?
    2 Det blir ju massa tramms med utskrivning från skrivare och sånt.
    3 Förstår att man använder DHl eller schenken utomlands.
    4 Men inrikes funkar ju posten bra.
    1 Förra året skickade jag en julklapp som hade 80 kr dyrare frakt från PostMord än Schenker inrikes. (detjag skickade utrikens ska vi inte tala om....)

    2: eh... what?

    3: Varför skulle det vara mer förståeligt?

    4: Nja, PostMord har väldigt dålig pakethantering. Massor av paket går sönder, försvinner och rent stjäls, hela eller delar av innehållet, och tar evigheter att komma fram. En del kommer förstås fram både helt och i tid, men att det "funkar bra" är nog en sanning med modifikation.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Äldre 25 Oct 17:28
    #9
    Aniiee skrev 2017-10-25 17:06:44 följande:
    1 Förra året skickade jag en julklapp som hade 80 kr dyrare frakt från PostMord än Schenker inrikes. (detjag skickade utrikens ska vi inte tala om....)

    2: eh... what?

    3: Varför skulle det vara mer förståeligt?

    4: Nja, PostMord har väldigt dålig pakethantering. Massor av paket går sönder, försvinner och rent stjäls, hela eller delar av innehållet, och tar evigheter att komma fram. En del kommer förstås fram både helt och i tid, men att det "funkar bra" är nog en sanning med modifikation.
    Du skicka nog med spårning.
    Har inte märkt att postinrikes eller utrikes ska vara dyrrare.
    Skickar o spårrat. Om paketet kommer bort så löser man det på god mans hand.

    Det är enklare att lägga på frimärken och skriva adressen än att fylla i alla DHL blanketter eller online uppgifter sen att skriva ut den om man inte har skrivare?

    50bx50lx10h under 1kg kostar 56kr med posten.

    Det är ju klart dom märker väll om paketet är försäkrade eller högkostnad kommer dom arbetarna krypa innanför paketet.
  • Äldre 25 Oct 17:47
    #10

    Att jobba med paket är ju som att ha julafton varje dag! Kan inte skylla på dem juSkrattande

  • Äldre 26 Oct 07:31
    #11

    Att skicka med Postnord kommer jag aldrig mer göra..
    Skickade ett returpaket den 4 juli och det ligger fortfarande kvar i Toftanäs sen den 6 juli.
    Dom jag skickade returen till har avskrivit sin faktura till mig som tur är så jag skiter i vilket..
    Kan jag välja nåt annat en detta skitföretag så gör jag det sen om det skulle kosta några kronor mer är det värt det..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Glinda från Oz
    Äldre 26 Oct 07:47
    #12

    Som jag har uppfattat det menar ts varför man skickar saker som paket istället för brev, jag tror hon är fullkomligt medveten om att breven också skickas via Postnord.

    Man kanske vill skicka spårbart (jag är osäker på om skicka lätt är paket eller brev) man får max skicka två kilo som brev, man kanske vill att paketet kommer till ett visst uthämtningsställe och det kan vara billigast att skicka som paket.

    Att skriva ut är inte så svårt, många har skrivare hemma eller på jobb, annars finns biblioteket.

Svar på tråden Varför välja postnord,Dhl eller schenken