• Ninaalice

    Nupp på 4,19mm , vecka11

    Är 26 År och gravid med 1a...Gjorde ett tidigt ul 11+0 för att se hjärtat slå osv. :)

    Hon mätte nupp på 4,19 och fått en ny tid för att kolla om 2 veckor

    Men är jätte jätte orolig.

    Är det någon som har samma erfarenhet?

  • Svar på tråden Nupp på 4,19mm , vecka11
  • Mirelle

    4 mm. Föddes fullt frisk :) smart och färgstark liten unge. Opererat polypen nu vid 2 års ålder men det har nog inte med saken att göra.

    Det är ett helvete innan svaren kommer. När får du veta tror du?

  • Mirelle

    Såg nu att det var ett tidigt ul... Vad jobbigt med återkoll först...nipt kan man ju köpa men det tar väl ändå flera veckor att få svar.

  • Bean

    Ska du göra ett nup-test så måste barnet vara minst 45mm om jag mina rätt. Inget konstigt att få en senare tid. Hände mig för några veckor sedan. Antagligen så är du kanske inte så långt gången som du tror. Några dagar i den här tiden gör stor skillnad på fostret

  • Bean

    Oj läste lite fel trodde de stod 41,9 mm ???? Fel av mig !

  • Ninaalice

    De mätte crl då va bebis 42,1mm ...

    Hon sa vid ul att vi gör en extra ultraljud när jag är 13 veckor alltså om två veckor.. att ja skulle ta de med en nypa salt, men jag var inte alls beredd på detta och känns som det är såå mkt med nupp 4,19 såhär tidigt....

    hur funkar det? Kan de krympa eller växer nackspalten i takt med bebis?

    Tack för era svar

  • Mirelle

    Den krymper väl sen så småningom. Inte riktigt säker på när exakt.

    Jag fick oddsen 50;50 på kub. Tror de verkliga oddsen är bättre många gånger. Men jag vet såklart inte.

  • Mirelle

    Men kan du inte få nipt då? Om de gör en beräkning av oddsen. Kanske det går fortare om det går på remiss dvs ej privat.

    Fast inte alla landsting ger nipt ens till högrisk...

  • Mirelle

    Fast det förstås. Utan kombinerat blodprov kanske det inte går...

    Isch, så jobbigt för dig :(

  • Ninaalice

    Gjorde ett ultraljud igår 12+5 då mättes nackspalt till 3,37mm så den har gått ner från 4,19mm

    Så de kändes skönt .. tog blodprov så nu väntar ... hoppas på det bästa

  • Mirelle
    Ninaalice skrev 2017-11-08 08:36:33 följande:

    Gjorde ett ultraljud igår 12+5 då mättes nackspalt till 3,37mm så den har gått ner från 4,19mm

    Så de kändes skönt .. tog blodprov så nu väntar ... hoppas på det bästa


    Håller tummarna!
Svar på tråden Nupp på 4,19mm , vecka11