• Pripps Vichy

    Dricker du aldrig för att det är kul att bli full?

    Blir ibland förvånad över hur mycket godtemplare det verkar finnas här och folk som endast "tycker det är gott med ett glas vin till maten". Vissa menar att efter att man fyllt 25 eller 30 så är man "vuxen nog" att inte längre se det roliga med att ta sig en fylla och bli som folk.

    Får ni aldrig den känslan som ni hade när ni var yngre, att "Nu är det helg och nu ska här festas, jävlar vad kul det ska bli.". Har den känslan dött ut helt hos er 25- 30-plussare? Är det enda ni uppskattar numer att sitta med Sudoku eller titta på meningslös TV-underhållning och mosa i er chips och ostbågar?

    Har ni  aldrig numer behovet av att få "röja loss" som ni gjorde i ungdomen?

  • Svar på tråden Dricker du aldrig för att det är kul att bli full?
  • Dexter dot com

    Fast "röja loss" går utmärkt utan att vara full ;) Personligen tycker jag om känslan att vara "salongsberusad" eftersom jag slappnar av och kan släppa krav och måsten men att bli full och omdömeslös ger mig ångest.

  • glutten
    Pripps Vichy skrev 2017-10-25 18:10:59 följande:

    Blir ibland förvånad över hur mycket godtemplare det verkar finnas här och folk som endast "tycker det är gott med ett glas vin till maten". Vissa menar att efter att man fyllt 25 eller 30 så är man "vuxen nog" att inte längre se det roliga med att ta sig en fylla och bli som folk.

    Får ni aldrig den känslan som ni hade när ni var yngre, att "Nu är det helg och nu ska här festas, jävlar vad kul det ska bli.". Har den känslan dött ut helt hos er 25- 30-plussare? Är det enda ni uppskattar numer att sitta med Sudoku eller titta på meningslös TV-underhållning och mosa i er chips och ostbågar?

    Har ni  aldrig numer behovet av att få "röja loss" som ni gjorde i ungdomen?


    Jo. Och jag är långt över 30.
  • Studentpappa

    Jo det är kul att vara packad ibland men sist blev jag så in i helvete bakfull så jag spydde hela dagen efter. Det har jag aldrig varit med om tidigare så det gjorde det hela en aning mindre intressant.

    Så det sker väl en max två ggr om år nuförtiden.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • sextiotalist

    Eftersom jag avskyr att vara full, så ja. Jag gillar vin, men avskyr att vara full. Det har jag avskytt sedan jag var 25 och vet hur mycket jag tål att dricka.

  • sextiotalist

    Och jag behöver inte bli full för att röja loss.

  • EnGladPingvin

    Dricker gärna vin. Före maten, till maten och efter maten. Behövs egentligen ingen mat, gillar att dricka vin i alla lägen i stort sett. Skön känsla när man blir lite salongsberusad, men full nej tack. Blir lätt illamående och trött, säger saker jag inte menar eller minns efteråt. Pinsamt och jobbigt. Orkar inte med att vara bakis. Det var numera år sedan och jag kommer försöka undvika det framöver också. Saknar det inte det minsta.

  • Skogshuggaren

    Jag har aldrig tyckt om varken vin eller sprit. Dessutom tycker jag att det är obehagligt att bli berusad. Så nej, jag dricker så lite som möjligt.

  • EnAnonumius

    Oj det kanske är överkurs för dig TS..
    Men vet du vad jag klara av att "röja loss och vara som folk" utan att behöva ta alkohol till hjälp för den saken skull.

    Det som är TRIST är att många (jag skrev många och inte "alla")  som kräver alkohol för att "röja loss och vara som folk" är att de saknar förståelse för att det kan finnas människor som klara av att "röja loss och vara som folk" utan alkohol.



    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Dricker du aldrig för att det är kul att bli full?