• Anonym (Oklar)

    Förstått att jag är lesbisk men har barn och lever med en man

    Hur hittar man människor att prata med som lesbisk? Har nyligen erkänt för mig själv att jag är det och känner att jag behöver någon (helst) gayperson att prata med. Min situation är inte helt bekymmerslös då jag har barn och bor med barnets pappa som jag inte har talat om detta för. Han vet att jag är bi men efter att ha blivit förälskad och legat med en tjej så känner jag bara att jag är fucked. Kan ej förneka längre. Jag är lesbisk. Känns dock skönt på det sättet att jag har förstått vem jag är och min sexualitet. Måste bara komma ut med detta också och då lär det ju bli ett jävla liv på alla nära och kära. Är 23 år. Vill ej ha hat eller fördömmanden av er nu. Tro mig jag skäms redan som en hund över detta. Allt känns såklart piss.

  • Svar på tråden Förstått att jag är lesbisk men har barn och lever med en man
  • Stårschan

    Vilket jobbigt läge. Men det är inte helt ovanligt. Se bara på en sådan som Efva Attling som ju var gift och hade barn med NIklas Strömstedt innan hon fann sin Eva Dahlgren. Jag har också en väninna som varit i samma sits, men av förståeliga skäl kan jag ju inte gärna ge dig hennes namn och nummer. Hoppas att det dyker upp någon här som du kan prata med.

  • Anonym (Man)

    Separera först, sen går du in i något nytt, så sabbar du inte samarbete med pappan i framtiden.

    Jag är bisexuell och pappa så jag förstår ditt läge rätt bra. Vet inte vad du har för funderingar i övrigt.

    Tror inte det blir så dramatiskt i omgivningen i alla fall när du kommer ut.

    Ordna praktiska saker ganska omgående. Typ boende o liknande. Förbered dig.

  • Anonym (Lina)

    Finns forum på Facebook med tusentals medlemmar du kan joina;

    Gayofsweden

    HBTQ personer 25+

    THEGAYNESSINSWEDEN 2.0

    Dom här 3 är störst!

    Gaysinsweden

    HBTQ sweden

    Kojan

    The elit gays

  • Haskel

    Ditt problem är ju, i första hand, inte att du är lesbisk. Ditt stora problem är att du har partner och barn, men nu har träffat någon annan. Ta tag i den saken först, det kan ingen "lesbisk identitet" hjälpa dig med.

    Därefter tar du tag i det eventuella problemet med att öppet erkänna dig som homosexuell.

  • Anonym (Hm)
    Stårschan skrev 2017-10-26 11:54:23 följande:
    Vilket jobbigt läge. Men det är inte helt ovanligt. Se bara på en sådan som Efva Attling som ju var gift och hade barn med NIklas Strömstedt innan hon fann sin Eva Dahlgren. Jag har också en väninna som varit i samma sits, men av förståeliga skäl kan jag ju inte gärna ge dig hennes namn och nummer. Hoppas att det dyker upp någon här som du kan prata med.
    Håller med
  • Anonym (Oklar)
    Haskel skrev 2017-10-26 13:15:13 följande:

    Ditt problem är ju, i första hand, inte att du är lesbisk. Ditt stora problem är att du har partner och barn, men nu har träffat någon annan. Ta tag i den saken först, det kan ingen "lesbisk identitet" hjälpa dig med.

    Därefter tar du tag i det eventuella problemet med att öppet erkänna dig som homosexuell.


    Förstår att (eftersom att du är man) du ser min situation ur ett mer praktiskt perspektiv så du är ursäktad för ditt förminskande av mig och vikten av att få känna mig trygg i min "lesbiska identitet". Sen undrar jag om du öht har upplevt en liknande situation eller på något annat sätt är i kontakt med någon som är i min situation? Annars fattar jag inte vad du har att komma med riktigt? Ber ju i tråden om att få kontakt med personer att prata med och då menar jag allt som rör min situation. Jag förstår att det är svårt att få grepp om mig och min situation på de få rader jag försökt beskriva allt övergripande. Men kan tillägga att personen jag förälskade mig i och jag inte kommer att inleda någon relation. Men du har så rätt i att det stora problemet ligger i att jag har sambo och barn. Men det var gulligt av dig att förtydliga det om du trodde att jag inte hade insett det ????
  • Anonym (inte så ovanligt)

    Det är nog inte så ovanligt som du tror, fast jag förstår självklart att du känner dig ensam i din situation just nu. Jag känner två kvinnor och en man som upptäckt att de varit homo och skilt sig från sina respektive. I ett fall hade de gemensamma barn.

    Efter att de påbörjat sina "nya liv" så att säga är det ingen som nånsin har pratat mer om det, utan då är det som att de alltid varit "den nya personen". Därför tror jag att man inte hör om fall som de här så mycket...

    Vad och hur de gjorde? Ja likadant som om de träffat någon ny eller ville skilja sig av vilken orsak som helst. I alla fall gick det väldigt fort efter att jag fått veta, men jag vet ju inte hur länge de gått och tänkt på frågan själva. En av tjejerna var otrogen med sin nya fru länge innan hon skilde sig och där blev mannen väldigt "skadad" i processen. De hade tre barn under 4 år...

    I fallet med mannen som upptäckte att han var homo så tog frun det väldigt bra och han är en vän till deras familj nu och de äger fortfarande saker ihop mm.

    Kan du inte prata med tjejen som du haft sex med?

  • Anonym (Oklar)
    Stårschan skrev 2017-10-26 11:54:23 följande:

    Vilket jobbigt läge. Men det är inte helt ovanligt. Se bara på en sådan som Efva Attling som ju var gift och hade barn med NIklas Strömstedt innan hon fann sin Eva Dahlgren. Jag har också en väninna som varit i samma sits, men av förståeliga skäl kan jag ju inte gärna ge dig hennes namn och nummer. Hoppas att det dyker upp någon här som du kan prata med.


    Ja det är sant. Det är så komplicerat att vara med om. Allt vänds upp och ner. Det är så många pusselbitar som faller på plats samtidigt som allt rasas sönder när man inser att detta bla innebär att familjen kommer att splittras pga en själv. Det hoppas jag med, tack mycket.
  • Anonym (Oklar)
    Anonym (okay.) skrev 2017-10-26 12:23:17 följande:

    Du skall i allafall sluta skämmas!


    Tack<3
Svar på tråden Förstått att jag är lesbisk men har barn och lever med en man