• Äldre 27 Oct 14:12
    4305 visningar
    6 svar
    6
    4305

    Csn skuld bor i dk

    Hej

    Bor (skriven) i Danmark sedan 8 år tillbaka. Har Csn skuld som jag desvärre inte bet av på. Har du också?( Känner du ngn? - vad är deras erfarenheter?)

    Jag har flera gånger mottagit brev från CSN samt från div inkasso bolag, men har inte reagerat då jag inte kan bet.

    Det liknar att de nordiska (nog svensk startade) inkasso bolagen inte kan göra ngt som helst? - Så hade de väl gjort ngt efter första gång de kontaktade mig per brev?

    Jag har efter inkasso brev fått CSN räkning igen och så inkasso så har det hållt på.

    Är det en fördel att jag behåller mitt svenska medborgarskap och fortsätter att vara skriven i dk? Jag kan (förlåt) inte betala skulden då utb är värdelös och lön är precis nog att klara sig på..

    Jag kommer aldrig flytta till Sverige igen.

    Jag är orolig att det kommer att hända ngt, när jag inte reagerat på inkasso brev, fått ett i går.... :( Vad skulle kunna hända?

    Jag har hört att CSN inte jan göra ngt då jag nolltaxerar i SE och de inte kan kräva att danska kronofogd gör ngt ? - Som att dra från min danska lön. Jag har heller inte ngt av värde.

    Det har gått 8 år o de har inte tagit action.. så jag tänker nej?

    Beklagar om du tycker jag är en dålig människa för att jag inte bet.. forgive me

    På förhand tack!!

    Best/ E

Svar på tråden Csn skuld bor i dk