• mayahope1

    Relationsproblem

    Hej! Kan man få råd här om man har problem med sin partner? Behöver verkligen att skriva av mig

  • Svar på tråden Relationsproblem
  • mayahope1

    Jag vet inte riktig vad jag ska börja.Vi har varit ihop i 3 år nu och jag har en dotter på 8 år.Jag jobba heltid,min sambo just nu deltid men han leter för fullt efter heltid,han vill jobba mer.Jag tar hand i stor sätt om allt.När jag sluta jobba vid kl 16.30 hämta jag dottern från fritids,kommer hem och möta alltid samma scenario.Sambon ligger på soffan med mobilen i handen.Han sluta olika tider men alltid innan mig.Han hämta bara från fritids när jag be om det.Han gör inget hemma,handla inte osv.Jag har blivit konstaterad med uttmattning men han ta ingen hänsyn.Han tycker att jag är jobbigt för att jag tjata så mycket när mobilen är det viktigaste.Om inte jag gör sköter i hemmet blir det inte gjort.Vet ingen utväg.Sen är det även finansiella problem eftersom jag tjäna mer än han men han har ändå tillräckligt för att bidrar till matpengar och mer än bara halva hyra men även där blir det tjat jämt för alltid är hans pengar slut och jag måste ser till att det räcker för hela månaden.Han tycker att jag är jobbigt och han inte orka mer med mig.

  • H4llongr0ttan
    mayahope1 skrev 2017-10-27 20:52:57 följande:

    Jag vet inte riktig vad jag ska börja.Vi har varit ihop i 3 år nu och jag har en dotter på 8 år.Jag jobba heltid,min sambo just nu deltid men han leter för fullt efter heltid,han vill jobba mer.Jag tar hand i stor sätt om allt.När jag sluta jobba vid kl 16.30 hämta jag dottern från fritids,kommer hem och möta alltid samma scenario.Sambon ligger på soffan med mobilen i handen.Han sluta olika tider men alltid innan mig.Han hämta bara från fritids när jag be om det.Han gör inget hemma,handla inte osv.Jag har blivit konstaterad med uttmattning men han ta ingen hänsyn.Han tycker att jag är jobbigt för att jag tjata så mycket när mobilen är det viktigaste.Om inte jag gör sköter i hemmet blir det inte gjort.Vet ingen utväg.Sen är det även finansiella problem eftersom jag tjäna mer än han men han har ändå tillräckligt för att bidrar till matpengar och mer än bara halva hyra men även där blir det tjat jämt för alltid är hans pengar slut och jag måste ser till att det räcker för hela månaden.Han tycker att jag är jobbigt och han inte orka mer med mig.


    Hur har ni det mellan er två då? Har ni det bra? Förutom detta problem. Är ni kära och är ni snälla mot varann osv?
  • mayahope1

    Vi bråka tyvärr en hel del men har också skoj ihop men vardagsproblemen överta just nu för att jag inte orka mer rent kraftmässig

  • H4llongr0ttan
    mayahope1 skrev 2017-10-27 22:17:52 följande:

    Vi bråka tyvärr en hel del men har också skoj ihop men vardagsproblemen överta just nu för att jag inte orka mer rent kraftmässig


    Ni verkar inte ha några gemensamma barn eftersom du sade ?min? dotter och det är bra i detta läge, med det menar jag att det kanske är dags att släppa denna relationen. Den verkar inte vara gynnsam för någon parter. Kanske är det så att den har dött ut med åren?
  • mayahope1

    han är inte pappa till min dotter nej,han spendera inte så mycket tid med henne,leka inte ofta,kanske varit 2 gånger ute och följd med på lekplatsen under 3 år :( oftas är det jag som säger kom låt oss åka bada eller göra nånting,han hänga med men känns inte som han tycker det ät jätte kul.han vill helst vila på helgen och inte göra nånting som jag kan tycker är skönt ibland men inte alltid.

  • äldreochklokare

    Parterapi är mitt råd! Ni verkar inte kunna kommunicera så att ni förstår varandra. 

  • mayahope1
    äldreochklokare skrev 2017-10-28 09:12:29 följande:

    Parterapi är mitt råd! Ni verkar inte kunna kommunicera så att ni förstår varandra. 


    Jag har velat gå men han vägrar
  • mayahope1

    Vi har ni i flera månader varit på parterapi men det händer inget.Han har blivit konstaterad med depression.Han kan vara glad en dag och nästa dag strunta i mig och allt totalt fast der inte har hänt nånting mellan oss.jag blir så ledsen så ofta.När jag säger jag vill inte mer då liva han allt och lite till men det vara inte länge.jag kommer inte låss,ibland vill jag stanna men må så dålig så ofta.

Svar på tråden Relationsproblem