• Ericss­on93
    Äldre 28 Oct 18:37
    2067 visningar
    7 svar
    7
    2067

    Hur berättade ni för er partner?

    Hade varit roligt att höra hur ni berättade för er partner att ni var gravid alternativt hur ni tänkt berätta? :D

  • Svar på tråden Hur berättade ni för er partner?
  • Äldre 28 Oct 20:11
    #1

    Tyvärr så fick jag inte möjligheten att överraska mitt barns pappa att vi hade blivit gravida,men det är en annan historia. Däremot hade vi diskuterat barn och pappan sade att ifall vi blir med barn så skulle han köpa en Rolls-Roice!! Så med den informationen hade jag planerat att köpa en leksaksbil ( samma som ovan) och slå in den och lägga på hans tallrik vid middagen ( en romantisk sådan) med ett litet kort med text typ - Du behöver inte köpa" den där " bilen,för det har jag redan gjort!! Gissa varför!! Och fattade han inte vinken så skulle jag ta fram en liten tårta ( efterrätten)där ena halvan är blå och den andra rosa och fråga - förstår du bättre nu? Lite gulligt tycker jag

  • Ericss­on93
    Äldre 28 Oct 20:24
    #2
    blomman 2 skrev 2017-10-28 20:11:02 följande:

    Tyvärr så fick jag inte möjligheten att överraska mitt barns pappa att vi hade blivit gravida,men det är en annan historia. Däremot hade vi diskuterat barn och pappan sade att ifall vi blir med barn så skulle han köpa en Rolls-Roice!! Så med den informationen hade jag planerat att köpa en leksaksbil ( samma som ovan) och slå in den och lägga på hans tallrik vid middagen ( en romantisk sådan) med ett litet kort med text typ - Du behöver inte köpa" den där " bilen,för det har jag redan gjort!! Gissa varför!! Och fattade han inte vinken så skulle jag ta fram en liten tårta ( efterrätten)där ena halvan är blå och den andra rosa och fråga - förstår du bättre nu? Lite gulligt tycker jag


    Det var väldigt gulligt :D då hade det varit väldigt personligt och roligt :D
  • Äldre 28 Oct 20:27
    #3

    Med första kom jag hem från läkaren och berättade att jag var gravid. Andra graviditeten så ringde jag till honom efter att ha testat positivt och berättade.

  • Äldre 28 Oct 20:29
    #4

    Vi har testat tillsammans båda gångerna.

  • Caramb­olan
    Äldre 28 Oct 21:18
    #5

    Första gången testade vi tillsammans. Andra barnet överraskade jag med positivt test. Tredje skickade jag ett sms bara

  • Äldre 28 Oct 22:29
    #6

    skrev ett brev, åkte o hämta honom på flygplatsen (han var utomlands på jobb när jag testade och jag fick lov att vänta TIO dagar med att berätta, ville inte ta det på telefon pga var inte säker på hur det skulle landa), lät honom köra hem pga att jag mådde så fysiskt dåligt var magsjuk riktigt illa.. höll brevet i handen hela vägen. "vad har du där?" frågade han. "ett brev till dig.. du får det när vi kommer hem".

    när vi klev in innanför dörren sa jag åt honom att ta av sig skorna snabbt som satan och att han skulle sätta sig ner på soffan. tryckte brevet i handen på honom där det redan på omslaget stod att jag var gravid. så han behövde inte läsa vidare :) han blev jätteglad. men undrade varför jag inte var så glad. haha, jag hade knappt ätit eller druckit nåt på två dar och mådde såå pyton...

  • Maria2­8
    Äldre 30 Oct 16:57
    #7
    +1

    Testadenär jag kom hem, sen ställde jag in en fryst bulle i ugnen.. sa att jag gjorde en efterrätt till kvällen o bad honom kolla i ugnen. Han fattade ingenting först, haha! Sen trillade polletten ner o han blev så glad :)

Svar på tråden Hur berättade ni för er partner?