• Äldre 28 Oct 23:44
    1494 visningar
    6 svar
    6
    1494

    Systrar bättre sammanhållning??

    Tänkt nu ett tag att gud så glad jag är.som har sån bra relation till min syster. Hon är 6 år yngre än mig och vi gör massor tillsammans. Reser,bio,middagar,filmkvällar,bara sitter o tjattrar o skrattar. Flera dar i veckan. Hon äe min bästa vän..

    Medans varken hon eller jag har lika nära relation till brorsan. Vi har inte riktigt samma intressen eller värderingar.

    En fundering..känner ni några bröder som umgås på samma sätt som vi? Som bara går hem till varandra o pratar o se film??? Eller är de bara tjejer som e såhär?? För ja kommer bara.på systrar...

    O ja har en son på 3år. Kanske kommer han aldrig få uppleva en sån nära relation som bara systrar kan????

  • Svar på tråden Systrar bättre sammanhållning??
  • Caramb­olan
    Äldre 28 Oct 23:53
    #1

    Nå... Jag har tre systrar och har absolut inte en så där nära relation till någon av dem, även om vi alla kommer bra överrens. Tror inte det är något som kommer automatiskt med kön. Min man har en närmare relation till sin bror (och till sin syster) än vad jag har till mina systrar.

  • Äldre 28 Oct 23:54
    #2

    Jag har fem manliga kusiner, en grupp på tre bröder och ett par. De är alla i 40-50 årsåldern nu och de har på många sätt växt upp tillsammans med många sommarlov och helger ihop. De träffas kanske inte och pratar flera gånger i veckan (delvis för att de bor i olika delar av landet) men de är jäkligt tighta och ställer verkligen upp på varandra. Både inom brödragrupperna och mellan kusinerna.

    Själv har jag tvä småkillar och de sa senast idag att de inte kunde vara ifrån varandra mer än kanske en dag.

    Manliga relationer ser kanske inte likadana ut som kvinnliga men de kan vara nog så nära och genuina.

  • Äldre 29 Oct 00:03
    #3

    Inte meningen att låta så könsindelat.. men jag jämför myclet också med min sambos bröder. Dom är nära, ställer upp för varandra. Men umgås inte på samma sätt som oss..

    Jag önskar mina framtida barn får så fina relationer.

    Känns xtra viktigt då jag faktiskt knappt har några vänner

    Men.. förstår att min syrra likagärna kunnat vara en bror för relationer har som skrivet inget med kön att göra. Men aldrig sett 2 bröder bara sitta i soffan o umgås på det sättet..

  • Äldre 29 Oct 00:20
    #4

    Min sambo och hans bror har bättre sammanhållning än vad jag har med min storasyster så jag tror inte heller det har någonting med kön att göra. Vissa klickar bättre helt enkelt med varandra än vad andra gör. Min sambo kan åka hem till sin bror och "bo" där i några dagar och bara umgås, medan jag inte alls träffar min syster ofta fast hon i princip bara bor några hus bort.

  • Anonym (Tjejk­ompise­n)
    Äldre 29 Oct 00:33
    #5

    Jag har inte alls nära relation till min syster, ses typ någon gång per år. Min sambos bror och syster bor nära och de umgås vi med som du beskriver.

  • Anonym (ace)
    Äldre 29 Oct 12:01
    #6

    Jag och min syster bor inom 5 min från varandra, är båda 40+ och har ett års åldersskillnad. 
    Vi ses 4-6 ggr/år vid födelsedagar, högtider och om släktingar kommer på besök, aldrig annars. Jag älskar min syster, men vi kan inte vara i samma rum särskilt länge innan vi får konflikter.

Svar på tråden Systrar bättre sammanhållning??