• Annkatrin2890

    ont i benet men vet inte vad det kan vara

    Okej det är så att igår (28-10) så var jag med mina kompisar och dom alla 3 ramlade på mitt ben, hade lite ont just då men det gick senare över och jag hade inte alls ont utan jag fortsatte springa runt och hålla på, nu dagen efter när jag vaknar på morgonen gör mitt lår sjukt ont, kan knappt röra eller gå på benet, gör mest ont när det varit still ett tag och smärtan försvinner lite när jag går men eftersom det gör ont när jag går vill jag helst inte röra det, det gör lite ont när man trycker oså på benet, det gör liksom ont ner till knät ungefär, det är inte svullet eller blått och inga blåmärken eller nåt sånt. jag har ingen aning vad det kan vara och google säger mig inget heller, förstår att det inte är nåt brutet men vill bara veta vad det kan vara, jag klarar inte av att ringa rådgivningen då jag har stor fobi att prata med folk jag inte känner, min mamma kommer bara säga att jag ska vila benet (ja jag är under 18 och jag kommer ändå vila benet) vet nån vad detta kan vara?

  • Svar på tråden ont i benet men vet inte vad det kan vara
  • Ellie

    Du kan ju tex ha fått en blödning vid muskeln. Om det är lite djupare in så syns det inte som blåmärke i huden, men kanske kommer det ett blåmärke om några dagar. Det borde bli bättre på några dagar. Använd benet men överansträng det inte med träning.

    Detta är såklart en gissning. Sök vård om det inte blir bättre närmsta veckan.

Svar på tråden ont i benet men vet inte vad det kan vara