• Äldre 29 Oct 09:40
    13508 visningar
    17 svar
    17
    13508

    Gå ner i vikt..?

    Hejhej!

    Nu är det så att jag vill så gärna gå ner i vikt helst innan nyår och tänkte att jag ska testa med Nutrilett och Fat burner som är kapslar. Nu menar jag inte att jag ska dricka Nutrilett fem gånger om dagen så som det står i beskrivningen. 
    Men tänkte Nutrilett till mellanmålen och kapslarna en på morgonen och en på middag. Sen de andra måltiderna få bli; 


    Frukost - Havregrynsgröt med lite mjölk. 
    Middag - Sallad + kött eller soppa, alltså något lätt. 
    kvällsmat - Avsluta med nutrilett bar

    Jag skulle gärna vilja höra vad ni har gjort för att gå ner i vikt och ni får gärna skriva era åsikter om vad ni tycker om min plan. 
  • Svar på tråden Gå ner i vikt..?
  • Äldre 29 Oct 09:43
    #1

    Testa 16:8. Jag gick ner 20 kilo på mindre än ett år

  • Äldre 29 Oct 10:06
    #2

    16:8 tycker jag också är bra. Men sen generellt handlar det om att sluta ljuga och försköna för sig själv. När man ska ner i vikt är det lätt att bli manisk genom att sätta upp menyer, stirra blint på vad man äter men i det stora hela handlar det om kalorier in vs ut. Äter du frukost, lunch och middag klarar du dig bra så jag skulle helt enkelt skippa mellanmålen, de ger dig bara ett konstant insulinpåslag hela dagen. Genom att "bara" äta 3 mål sparar du också många kalorier. Skippa nutrilett och tabletter och är 3 mål. Inget däremellan. Lycka till!

  • Äldre 29 Oct 11:08
    #3

    Jag äter när jag är hungrig,äter tills jag blir mätt,slutar när jag är mätt fast jag har mat kvar på tallriken. Äter bara hemlagat,inget hel/halvfabrikat. Mycket grönsaker,varma och kalla,samt frukt. Testa!

  • Äldre 29 Oct 11:17
    #4
    Bubbel85 skrev 2017-10-29 10:06:38 följande:

    16:8 tycker jag också är bra. Men sen generellt handlar det om att sluta ljuga och försköna för sig själv. När man ska ner i vikt är det lätt att bli manisk genom att sätta upp menyer, stirra blint på vad man äter men i det stora hela handlar det om kalorier in vs ut. Äter du frukost, lunch och middag klarar du dig bra så jag skulle helt enkelt skippa mellanmålen, de ger dig bara ett konstant insulinpåslag hela dagen. Genom att "bara" äta 3 mål sparar du också många kalorier. Skippa nutrilett och tabletter och är 3 mål. Inget däremellan. Lycka till!


    Håller med!

    Och att det är viktigt VAD man äter när man väl äter. Så att man blir mätt. Att gå hungrig jämt faller man på..
  • Äldre 29 Oct 14:50
    #5

    Att gå ner är egentligen inte jättesvårt. Tyvärr är det så lätt att fasta i in -> ut -tänket och då blir det genast väldigt svårt. 

    Vill man gå ner lite och tillfälligt i vikt är det bara att "äta mindre - motionera mer" som alla säger men dom flesta vill gärna gå ner i vikt permanent och då är det några saker man måste inse. 

    Boven i det hela är kolhydraterna och vad som händer i kroppen när du äter dom. Jag menar inte att kolhydrater generellt är dåligt, det är ett jättebra bränsle men när du vill förlora kroppsfett eller sluta gå upp i vikt är det helt enkelt deras fel. 

    För att sammanfatta, finns det 2 sätt att gå ner i vikt på. 
    - Ät mindre mat, och ät inga kolhydrater. Ju mindre du äter desto mer går du ner.
    - Ät inte alls. Då rasar du i vikt. 3-4 kilo / vecka är inte ovanligt.

  • Cornel­ia7
    Äldre 1 Nov 08:40
    #6

    Jag har precis startat en tråd om hetsätning och om att komma iform till nyår!

    Någon som har erfarenhet av de där kapslarna?

  • Äldre 1 Nov 10:58
    #7
    Fiiee skrev 2017-10-29 09:43:01 följande:

    Testa 16:8. Jag gick ner 20 kilo på mindre än ett år


    Vad är 16:8? Äta 16 dagar och fasta i 8?
  • Äldre 1 Nov 11:00
    #8
    blomman 2 skrev 2017-10-29 11:08:10 följande:

    Jag äter när jag är hungrig,äter tills jag blir mätt,slutar när jag är mätt fast jag har mat kvar på tallriken. Äter bara hemlagat,inget hel/halvfabrikat. Mycket grönsaker,varma och kalla,samt frukt. Testa!


    Det funkar inte på människor med hunger/mättnadskänska som inte är 100%-ig. Jag är nästan alltid lite hungrig, så jag går efter klockan och äter en viss bestämd portionsstorlek.
  • Äldre 1 Nov 11:09
    #9
    +1
    K Kalle skrev 2017-11-01 11:00:22 följande:
    Det funkar inte på människor med hunger/mättnadskänska som inte är 100%-ig. Jag är nästan alltid lite hungrig, så jag går efter klockan och äter en viss bestämd portionsstorlek.
    Jag har en kollega som berättade att när han ville gå ner så började han med att inte äta på 3 dagar för att liksom nollställa hungerskänslan. Så man känner skillnad på vad som är hunger och vad som bara är sug. Sen åt han bara när han var hungrig och slutade äta när han inte var hungrig mer. Dvs, inte äta sig mätt, utan bara tills man inte är hungrig längre.
  • Äldre 1 Nov 17:04
    #10
    K Kalle skrev 2017-11-01 10:58:48 följande:

    Vad är 16:8? Äta 16 dagar och fasta i 8?


    16:8 betyder 16h fasta och 8h äta = 24h. Detta kör man med en period eller hela tiden om man mår bra av det. För mig funkar det bäst att äta mellan 12-20. Helt enkelt skippa frukosten så är det klart.
  • Äldre 2 Nov 09:50
    #11
    Bubbel85 skrev 2017-11-01 17:04:27 följande:
    16:8 betyder 16h fasta och 8h äta = 24h. Detta kör man med en period eller hela tiden om man mår bra av det. För mig funkar det bäst att äta mellan 12-20. Helt enkelt skippa frukosten så är det klart.
    OK. Då har jag alltid ätit 16:8 - fram tills jag träffade en dietist som påpekade att min näringsbrist berodde på att jag åt fel saker och att jag dessutom borde ära oftare - att kroppen tar av musklerna om det går för lång tid mellan målen. Innan jag träffade denna dietist åt jag första måltiden kl 12 och den sista kl 18.
  • Äldre 2 Nov 18:42
    #12

    Gå ner i vikt är inte det lättaste. Jag har jojobantat många gånger. Har nått vikten jag vill ha men sedan börjar man slarva och vips så är man tillbaka eller till och med ännu fetare.
    LÄS DETTA! För 2 år sedan kom jag i kontakt med en kille som var hemskt överviktig, till och med värre en mig. Ett år senare träffade jag honom igen. JAg kände inte igen honom utan han mig. Han hade blivit av med hela sin övervikt på 7 månader och han såg riktigt fit ut. Han berättade att han minskade sina portioner och slutade helt med socker, drack enbart vatten och så drog han ner på kolhydrater och ökade med protein. Han berättade att det inte var lätt, fick ett jävla sug på allt ibland och blev helt galen. Dom kvällarna när det var riktigt jobbigt tog han en kapsel synefrin för att slippa sugkänslan.

    Jag startade min resa ner i vikt för ett år sedan och följde det han sa och det har gett resultat. Efter sex månader nådde jag önskad vikt, min nya trivselvikt. Visst har det varit jobbigt ibland, men jag löste det med synefrin jag med.
    Nu till det viktiga som han sa till mig.
    -När du når önskad vikt så måste du hålla den i 6 månader innan du kan unna dig ngt extra gott. Jag har cirka två månder kvar och det blir till jul, då skall jag äta lite av allt men tänka på vad jag äter och inte för mycket.


  • Äldre 3 Nov 05:00
    #13
    K Kalle skrev 2017-11-02 09:50:58 följande:

    OK. Då har jag alltid ätit 16:8 - fram tills jag träffade en dietist som påpekade att min näringsbrist berodde på att jag åt fel saker och att jag dessutom borde ära oftare - att kroppen tar av musklerna om det går för lång tid mellan målen. Innan jag träffade denna dietist åt jag första måltiden kl 12 och den sista kl 18.


    Tja alla reagerar olika. Men kroppen omvandlar proteinet i musklerna till energi först när glukoset är slut, och det tar längre tid än 16h så en kort fasta gör inte att kroppen bryter ner protein. Detta såklart under förutsättning att du äter näringsrikt de övriga 8 timmarna. Jag hävdar att det är insulinpåslag som är en stor bov när det kommer till viktminskning och att äta mellanmål således medför både insulinpåslag och onödiga kalorier. En alla är olika.
  • Äldre 4 Nov 09:45
    #14

    Kroppen kommer inte börja med "waste" (som det heter) bara för att det är slut på glukos. Om man har fett på kroppen så är det det som ryker först. Sen, när fettet är slut eller börjar närma sig 4% börjar den överväga att tugga i sig lite muskler. 


    Det är dock sant att kroppen alltid behöver lite protein, men ofta finns det gott om "dåligt" protein i form av överbliven hud och alzheimers protein i hjärnan och det gör ju inget om det går åt.


     


    För att gå ner i vikt, bli av med kroppsfett måste man helt enkelt få kroppen att använda dom energireserver som redan finns där. Dom finns ju där av en anledning "for a rainy day" helt enkelt. 


    Problemet är att vi inte är anpassade för den kost vi äter idag, den ställer till rent hormonellt och skapar sug och falsk hunger. 


     


     


    Se omgående till att kroppen börjar använda fettreserverna som bränsle. Det här görs snabbast genom att inte äta någonting. Dom första dagarna när glukosen håller på att ta slut är värst. Det här är enkelt att motverka genom att dricka lite vispgrädde och ett par protein-shakes (utan kolhydrater) och mycket vatten. 


    Efter 3-4 dagar mår man som en prins. Kroppen får precis allt den behöver från sitt eget "lager". Du behöver bara tillsätta vatten. 


    Så här kan man hålla på så länge man känner för det, eller så länge det finns "mat" kvar på kroppen. DU behöver bara tillsätta vatten.

  • Äldre 25 Dec 12:47
    #15

    Nu skall jag ner i vikt. Har letat överallt efter billigt Synefrin. Hittat det för 149kr. Trött på att vara konstant hungrig.


  • Äldre 30 Jan 11:05
    #16

    Hej,


    Ett viktminsknings program som heter The 2 week diet hjälpte mig att gå ner 8kg på 14dagar.


    kika gärna på länken HERE! för att se vad jag talar om


    VH 


    Ben 

  • Äldre 11 Jun 14:08
    #17

    Måste ner i vikt! Har läst om alla bantningsprodukter på nätet och såg att i England har dom ett piller som får en att gå ner i vikt. Dom kallar det Meratrim. Har sett att det sälj i Sverige också med samma ingredienser (Garcinia mangostana och Sphaeranthus indicus) Finns det ngn där ute som testat eller hört om det. Är sugen på att köpa det. Hittade det på bantningspiller.org


Svar på tråden Gå ner i vikt..?