• Anonym (Beda)
    Äldre 30 Oct 12:51
    6259 visningar
    8 svar
    8
    6259

    All inclusive eller inte?

    Hej på er alla!
    Jag behöver råd i en fråga...

    Ska boka en utlandssemester till våren (charter) och kan inte bestämma om vi ska ha all inclusive eller inte.
    Hur brukar ni göra och hur motiverar ni det?

    Tacksam för råd.

  • Svar på tråden All inclusive eller inte?
  • Anonym (H)
    Äldre 30 Oct 12:53
    #1

    Har ni barn med på resan? Vilket land ska ni ka till?

  • Äldre 30 Oct 12:57
    #2
    Anonym (Beda) skrev 2017-10-30 12:51:36 följande:
    Hej på er alla!
    Jag behöver råd i en fråga...

    Ska boka en utlandssemester till våren (charter) och kan inte bestämma om vi ska ha all inclusive eller inte.
    Hur brukar ni göra och hur motiverar ni det?

    Tacksam för råd.

    Är det en bra matdestination, så är det lite dumt med all inclusive.
    Och då för man kanske vill utforska riktiga restauranger.
    Detta då jag har ett genuint matintresse, och gå på restaurang i annat land är skoj och man får nya idéer på mat.


    Gillar man ta det lite lugnt sitta vid poolkanten eller vid havet, så kan en all inclusive vara det rätta.

    Och ska man ta det ur ekonomisk synvinkel, så får man ta sig en funderare på vad man kommer göra och vad man har för inställning till sin resa, dvs vad som är viktigt för en själv.


    hur många meter var det?
  • Äldre 30 Oct 12:59
    #3
    Många i sällskapet och/eller flera som är petiga/tråkiga/otåliga så väljer jag AI. Då går det snabbt att få maten, det finns många alternativ (alla hittar något som passar) och man slipper leta, leta och leta med personer som inte kan komma överens.

    Få i sällskapet och/eller ett gäng som är matintresserat så väljer jag inte AI. Del av reseupplevelsen är att hitta spännande matställen.

    Resmålet spelar också roll. Storstad eller genuin miljö = restaurang. Trist turisthåla där det mest finns pommes och köttbit på lokala krogarna = AI (som då ofta är bättre än de trista restaurangerna som finns).
  • Bsod
    Äldre 30 Oct 12:59
    #4

    Jag tycker all inclusive är skittrist, frun gillar det. Vi brukar köra några dagar all inclusive och några dagar utan som kompromiss.

    Ligger man hela dagarna vid poolen och gillar alkohol av billig sort så är all inclusive något för dig... gillar man lite bättre alkohol och riktiga restauranger så går det bort.

  • kottel­in
    Äldre 30 Oct 13:20
    #5

    Alltid all inclusive.
    Reser oftast själv, har aldrig med några barn.


    Ja, typ så...
  • Zoet
    Äldre 30 Oct 13:42
    #6

    Fint hotell och ligga vid poolen hela dagarna? - AI

    Resemål där man vill iväg och se mycket runtomkring? - inte AI

    Ex hur vi har gjort;

    AI: Maldiverna (där man är fast på en ö med ingen annan mat att välja på ändå), Egypten (där man helst undviker att lämna hotellområdet), Kenya (där AI "hänger med" både för safaridagarna och på hotellet vid stranden).

    Inte AI: Teneriffa (där vi var iväg på utflykter de flesta dagar), Portugal (där vi ville testa lokala restauranger).

  • Äldre 30 Oct 15:19
    #7

    Har aldrig haft All ink, men halvpension. Ena gången var middagsbuffén riktigt bra, andra gången katastrof. Ingen av gångerna har vi ätit alla middagar som ingått då det blir för tråkigt så vi äter ute också.

  • Bsod
    Äldre 30 Oct 15:53
    #8

    Sist men inte minst, kolla hotellet på tripadvisor. Ibland brukar det stå något om hur bra maten på hotellet är. Är det många som dissar maten kan det ju vara läge att skippa all inclusive.

Svar på tråden All inclusive eller inte?