• Äldre 30 Oct 16:10
    3881 visningar
    6 svar
    6
    3881

    hur mkt pengar från fk när a-kassedagarna är slut?

    Blir inte klok på Försäkringskassans hemsida om hur mycket pengar jag kommer få ut när jag börjar jobb- och utvecklingsgarantin på arbetsförmedlingen, efter att mina 400 dagar hos a-kassan är slut. Jag har i dagsläget högsta möjliga ersättning från A-kassan (utifrån vad man kan få ut med tanke på antal dagar som gått). Någon som kan hjälpa mig???:)

  • Svar på tråden hur mkt pengar från fk när a-kassedagarna är slut?
  • Äldre 30 Oct 16:26
    #1

    178 kr efter skatt är grundnivån.


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Äldre 30 Oct 16:26
    #2

    per dag, alltså.


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Äldre 30 Oct 20:28
    #3

    De flesta (alla?) jag känner som ?hamnat där? får samma nivå som a-kassan när de är inskrivna på program.


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (Arbet­sförme­dlare)
    Äldre 30 Oct 20:30
    #4

    Du får samma ersättning som du haft från a-kassa, så vida du fortfarande är medlem i a-kassan :)

  • Äldre 7 Nov 13:55
    #5

    Även om a-kassesagarnar slut???

  • Anonym (Hejsa­n)
    Äldre 16 Nov 16:56
    #6

    Eftersom du är beviljad a-kassa så beräknar de ut hur mycket pengar du får per dag. Detta har med din tidigare inkomst att göra.
    Även om dina a-kassa dagar är förbrukade kan du ändå få ersättning från försäkringskassan. Du behöver givetvis vara inskriven i ett program exempelvis det du nämner i trådstarten.
    Du blir så kallad utförsäkrad men du kan få pengar från försäkringskassan ändå.
    Har inte arbetsförmedlingen informerat dig om detta?

    Det du får kallas ju aktivitetsstöd.

Svar på tråden hur mkt pengar från fk när a-kassedagarna är slut?