• Walldencrew

    Hur tidigt kan man känna graviditeten

    Vi planerar vår 3a och jag har glömt allt som har med graviditetssymtom att göra.

    Jag hade mens från den 10/10 - den 17/10..enligt en ägglossningsapp jag har hade jag ägglossning från den 21/10. Har haft flera gånger kört oskyddat både innan, under och efter ägglossningen och känner nu både illamående och ömmande bröst.

    Nästa mens är beräknat den 9 november, när kan jag tidigast göra ett gravtest, och kan jag verkligen känna av en eventuell graviditet redan nu? Eller kan det vara så att jag har ägglossning nu, 10 dagar innan nästa mens?

  • Svar på tråden Hur tidigt kan man känna graviditeten
  • Mortiscia

    Du kan göra test den 9 nov, dvs när mensen är beräknad. Jag skulle dock vänta någon vecka till så det syns bättre.

    Jag fick mina första symptom redan mellan ÄL (då jag blev gravid) och beräknad mens (då jag hade positivt test) så det är nog mycket möjligt att du känner av något redan nu.

    ÄL ska man ha ca 14 dagar före beräknad mens så jag vet inte varför appen säger att du hade det den 21/10 isf, det beror väl på vilken menscykel du har. Om du vet ungefär när du ska ha din mens (utan att titta på appen) så lita mer på det.

  • Rydén91

    När jag var gravid upptäckte ja den i vecka 11+3 kanske några dagar innan när ja var hos barnmorskan gjorde grav testet. Mn kan börja må illa redan i början så kolla du

Svar på tråden Hur tidigt kan man känna graviditeten