• Millan644

    Avstannat i graviditet?

    Tog ett clearblue digital test för en vecka sen. Plussade då och blev överlycklig. Veckoindikatorn var då 1-2 veckor. Tog ett nytt test nu en vecka senare med morgonurin som fortfarande visar 1-2 veckor. Borde ju visa 2-3 veckor nu eller mer?? Känner mig jätteförvirrad och orolig. Hade sista mensen 27/9 och borde vara i v 4+6.. Har haft ett missfall tidigare och sen kämpat jättehårt för detta plus så känner mig helt förstörd nu...

    Dock inga tecken på blödning. Har haft lite molvärk, ömma bröst och illamående sen strax innan jag plussade för en vecka sen. Nån annan som vart med om samma?

  • Svar på tråden Avstannat i graviditet?
  • Krusbärskompott

    Det finns hur många trådar som helst här inne om de där jäkla digitala testerna som inte slår om som förväntat. De skapar så mycket oro!!! (Jag blir så arg på all oro de skapar, så många har vart igenom samma som du helt i onödan!)

    Det är jättevanligt att det blir så och betyder oftast inte ett skit. Testa igen om en vecka.

    Ta det lugnt och grattis till graviditeten!

  • Millan644

    Tack, känns lite bättre med ditt svar. Blir ju sån extra oro då jag har haft missfall tidigare och detta plus verkligen är efterlängtat.

  • Millan644

    Okej var så orolig efter testet att jag tjatade till mig ett vul i tisdags. Man såg ingenting på det, skulle då varit i v 4+6. Tolkade det och clearblue testet som att det var ett ma på gång. Ingen blödning alls. Har gråtit ögonen ur mig hela veckan...

    Tog nu ett nytt test clearblue och nu visade veckoindikatorn 2-3 veckor dvs har gått upp? Förstår ingenting, det borde ju inte gå upp om det är en missed abortion?? Någon härinne som varit med om liknande?

  • princess77

    Inte konstigt att dom inte såg något i V 4+6,oftast vill dom vänta till minst 7-8 för att man skall kunna se något. Du kan ha blivit gravid några dagar senare än vad du tror och det gör stor skillnad.

    Om gravtestet har ökat så har även ditt hcg hormon ökat. Försök slappna av och njuta,än då länge är du gravid.

  • syntharen
    Millan644 skrev 2017-11-05 13:11:42 följande:

    Okej var så orolig efter testet att jag tjatade till mig ett vul i tisdags. Man såg ingenting på det, skulle då varit i v 4+6. Tolkade det och clearblue testet som att det var ett ma på gång. Ingen blödning alls. Har gråtit ögonen ur mig hela veckan...

    Tog nu ett nytt test clearblue och nu visade veckoindikatorn 2-3 veckor dvs har gått upp? Förstår ingenting, det borde ju inte gå upp om det är en missed abortion?? Någon härinne som varit med om liknande?


    Det är helt normalt att inte se nåt i v 4+6, jag var nånstanns mellan 5+2 och 5+5 när jag gjorde vul och då såg man endast en hinnsäck, en gulkropp och nåt litet på knappt 2 mm (inga hjärtslag). Sedan i v 8+ nånting så såg man ett foster med hjärtslag och nu är den lilla plutten en aktiv 13-månaders. Ioma testet ökat så har graviditeten inte avstannat. Gör ett ultraljud i v 8+ så borde du få se hjärtat slå.
  • Millan644

    Vad skönt att få höra lite andra råd från andra, få höra att det har gått bra. Har bokat in ett nytt vul 15/11, då borde jag vara i v 7+0. Hoppas innerligt att dem kan se något då

  • Millan644

    Jaha där kom blodet...så är rätt kört nu. Detta blir mitt andra missfall efter ungefär ett års försök. Känner mig helt förstörd..helt förkossad... Hur går man vidare? Var får man kraften att orka försöka igen? Känner mig ensammast i hela världen just nu även om jag vet att jag varken är den första eller sista att få missfall. Är bara det att en stor del av mina vänner har fått bebisar i år...och här sitter jag och blöder med krossat hopp..

  • Mo90

    Skickar Styrke kramar och lider med dig. Jag själv har precis plussat men så extremt orolig över missfall. Försöker slappna av och tänka att det går bra. Är fortfarande tidigt och fått tid den 22...

    Du får kämpa och tänka positivt. Förstår att det känns som ett evigt mörker...

  • Anonym (1)
    Millan644 skrev 2017-11-07 08:35:47 följande:

    Jaha där kom blodet...så är rätt kört nu. Detta blir mitt andra missfall efter ungefär ett års försök. Känner mig helt förstörd..helt förkossad... Hur går man vidare? Var får man kraften att orka försöka igen? Känner mig ensammast i hela världen just nu även om jag vet att jag varken är den första eller sista att få missfall. Är bara det att en stor del av mina vänner har fått bebisar i år...och här sitter jag och blöder med krossat hopp..


    Beklagar verkligen. Är själv i samma situation. Jag har fått bekräftat att jag fått missfall (hcg sjunker stadigt) och går bara och väntar på att börja blöda nu. Detta är mitt andra missfall och jag är gravid efter IVF. Så har också svårigheter att bli gravid. Jag vet inte hur man orkar men att fokusera på nästa försök är det enda som hjälper mig att må lite bättre. Det SKA funka och gå hela vägen till slut, jag tänker inte ge upp.
  • princess77
    Millan644 skrev 2017-11-07 08:35:47 följande:

    Jaha där kom blodet...så är rätt kört nu. Detta blir mitt andra missfall efter ungefär ett års försök. Känner mig helt förstörd..helt förkossad... Hur går man vidare? Var får man kraften att orka försöka igen? Känner mig ensammast i hela världen just nu även om jag vet att jag varken är den första eller sista att få missfall. Är bara det att en stor del av mina vänner har fått bebisar i år...och här sitter jag och blöder med krossat hopp..


    Hoppas att det är en ofarlig liten blödning!

    Jag har fått "mens" båda mina friska graviditeter men blodet har upphört efter 1 dygn.

    Annars har jag också fått 2 missfall i mellan. Tyvärr är det rätt vanligt men det talas för lite om det. Nästan alla jag känner som har ett eller flera barn har haft ett par missfall också.

    Håller tummarna för dig och skickar en kram!

    Vet hur tungt det är!
  • Millan644

    Anonym(1)- Åh va tråkigt att höra att du också fått missfall, beklagar verkligen! Har inte kommit så långt än som till IVF men ligger inte långt bort att börja fundera i dem banorna för mig heller. Vi får väl helt enkelt kämpa på både du och jag så vi får våra bebisar en vacker dag.

  • Millan644

    Princess77- Tack för ditt stöd. Ja jag hoppas att det är en ofarlig liten blödning men tror dessvärre inte det. Skönt ändå att få höra av någon som gått igenom samma sak och som ändå fått barn till slut. Är ju just att det talas så lite om det som gör att man känner sig så oerhört ensam, känns så mycket värre då. Önskar verkligen att fler kunde tala öppet om det.

Svar på tråden Avstannat i graviditet?