• Äldre 31 Oct 12:36
    599 visningar
    3 svar
    3
    599

    Restips amsterdam

    Någon som känner till Amsterdam?

    Håller på att kolla upp hotell osv. Så svårt att veta vart man ska bo när man inte känner till staden.

    Hotelltips? Har hittat ett fint spahotell till ett bra pris i västra amsterdam. Hur långt ifrån ligger västra från "city" ?

  • Svar på tråden Restips amsterdam
  • Äldre 31 Oct 14:19
    #1

    I Amsterdam ska man bo centralt inte behova ta tåg. Kolla hotell i närheten av Centralstationen. Därifrån kan man sedan utforska det mesta till fots.

  • Stårsc­han
    Äldre 31 Oct 14:30
    #2

    Vad har ni tänkt göra på er semester? Du skriver att du har hittat ett fint spa-hotell. Enligt min erfarenhet tillbringar man väldigt lite tid på hotellet om man åker till en storstad för att turista, så om det hade varit jag så hade jag nog känt mig lite stressad av spaupplägget, åtminstone om man bara ska vara borta över helgen. Antingen hade jag känt att jag hade försakat det fina badandet, eller att jag hade missat att se Amsterdam ordentligt. Jag hade hellre satsat på något så centralt som möjligt, så att man har nära ut till sevärdheter, och nära hem för att dumpa eventuella shoppingkassar samt lägga sig på sängen och vila fötterna en liten stund innan middagen. Fina hotell med bra facilities gör sig bäst på vischan tycker jag, när man ändå inte har något annat att göra, utan kan njuta av lyxen på hotellet i lugn och ro.

  • Äldre 31 Oct 14:31
    #3

    Rekommenderar prins Hendrik som ligger precis brevid Centralstationen.

    Eller ett enklare men verkligen supermysigt ställe med unika rum som heter the greenhouseeffekt. Det ligger en halv gata in i redlight distrikt. Passar dock ej för barnfamiljer eftersom det har ett coffieshop på nedervåningen och det röks på i lokalerna.

    m.yelp.com/biz/the-greenhouse-effect-amsterdam

    Prince Hendrik har mycket bra frukost

Svar på tråden Restips amsterdam